Jeg holder på å renovere et gammelt misjonshus og den tidligere kirkesalen med høyt tak består nå av to etasjer. Dette gjør at synlige strekkstag som tidligere satt i taket nå ligger ca. 60 cm over gulvet i andre etasje.
Disse to strekkstagene vil jeg nå fjerne og finne en annen løsning på.
Jeg vil bygge inn ett av to strekkstag i en espalier og vegg og åpne opp imellom samt delvis bygge inn en del av det andre strekkstaget i en vegg og delvis fjerne strekkstaget.
Noen som har erfaring med å erstatte strekkstag med annet men fortsatt sikre at taket ikke faller sammen eller noe lignende.
Disse to strekkstagene vil jeg nå fjerne og finne en annen løsning på.
Jeg vil bygge inn ett av to strekkstag i en espalier og vegg og åpne opp imellom samt delvis bygge inn en del av det andre strekkstaget i en vegg og delvis fjerne strekkstaget.
Noen som har erfaring med å erstatte strekkstag med annet men fortsatt sikre at taket ikke faller sammen eller noe lignende.
Helt klart er at du isåfall må erstatte dem med noe annet. Om du bare fjerner dem, vil taket ditt kollapse. Vi kan stryke ordet "kan" og sette "vil" i stedet, på volvos innlegg hvis du bare fjerner stagene.
Hva du skal/kan erstatte dem med går nok ikke å si med den informasjonen vi har. Det er derimot risiko for at det kan bli ganske komplisert, bare så du er forberedt på det.
En dyktig byggkonstruktør som ser på det hele på stedet er nok ikke dumt.
Hva du skal/kan erstatte dem med går nok ikke å si med den informasjonen vi har. Det er derimot risiko for at det kan bli ganske komplisert, bare så du er forberedt på det.
En dyktig byggkonstruktør som ser på det hele på stedet er nok ikke dumt.
Klikk her for å svare