Har fått stearin fra maschalk på markstenen utendørs, betongstein. Latt det ligge over vinteren og nå sitter det i steinen med en mørk misfarging. Noen som har peiling på hvordan man kan få det bort? Har forsøkt å skrape forgjeves men har ikke hjulpet.
 
j.f.s
Fikk stearin på kalksteinspeisen. Varmet med varmluftpistol og tok deretter husholdningspapir med god absorpsjon og sugde opp det smeltede stearinet og fettet det etterlot seg. Gjentok noen ganger og nå synes ingenting. Kanskje kan det fungere i dette tilfellet også?
 
  • Wow
  • Liker
Davidbagare og 1 annen
  • Laddar…
j.f.s j.f.s skrev:
Fikk stearin på kalksteinspeisen. Varmet med varmluftpistol og tok deretter husholdningspapir med god absorpsjon og sugde opp det smeltede stearinet og fettet det etterlot seg. Gjentok noen ganger, og nå er det ikke synlig. Kanskje kan det fungere i dette tilfellet også?
Smart! Har ingen selv men skal teste med hårføner til å begynne med. Takk for tipset.
 
Sist tok jeg til gassbrenneren og brant det opp :cool:
 
N NoOne2k skrev:
Sist tok jeg til gassbrenneren og brant det opp :cool:
Hahah ok. Takk for forslaget. Har ikke engang en varmepistol, men bra for andre som får samme problem og tilfeldigvis har en brenner hjemme.
 
Testet litt raskt med hårføner og toalettpapir. Fungerte virkelig bra! Fikk ikke bort alle fettflekkene, men trenger nok en varmluftpistol og bedre papir. Takk for tipsene! Løser det i morgen.
 
  • Liker
j.f.s
  • Laddar…
j.f.s j.f.s skrev:
Fikk stearin på kalksteinspeisen. Varmet med varmluftspistol og brukte deretter tørkepapir med god absorpsjon og sugde opp det smeltede stearinet og fettet det etterlot seg. Gjentok noen ganger og nå synes ingenting. Kanskje kan det fungere i dette tilfellet også?
You, sir are a genius!

Nå skal flekken bort!
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.