12.277 lest ·
10 svar
12k lest
10 svar
Fjerne spilene til klassisk furutrapp...?
Ja, leste at noen hadde fjernet spaljen som pleier å være på disse vanvittig stygge furutrappe i vinkel som mange hus fra 80-90-tallet er begavet med, også vårt nykjøpte rekkehus.
Har tenkt å hvitmale trappen, inkludert spaljen men hvis vi kan slippe spaljen blir jeg overlykkelig. Har den en bærende funksjon eller er den der mest som fallbeskyttelse for små barn (eller kanskje fordi noen syntes at det var pent)?
Vet ikke om jeg har lagt dette spørsmålet riktig, flytt det gjerne ellers.

(og ja, det skal inn nytt gulv også....)
//Hanna
Har tenkt å hvitmale trappen, inkludert spaljen men hvis vi kan slippe spaljen blir jeg overlykkelig. Har den en bærende funksjon eller er den der mest som fallbeskyttelse for små barn (eller kanskje fordi noen syntes at det var pent)?
Vet ikke om jeg har lagt dette spørsmålet riktig, flytt det gjerne ellers.

(og ja, det skal inn nytt gulv også....)
//Hanna
Hvor kan man lese om dette? Hvilken myndighet tar disse beslutningene?
Spaljen er nede og trappen malt, et kjempeløft. Og folk får faktisk holde seg i den håndlisten som finnes så noen ny rekkverksløsning kommer ikke opp før det blir aktuelt med barn i kravlende alder.
Spaljen er nede og trappen malt, et kjempeløft. Og folk får faktisk holde seg i den håndlisten som finnes så noen ny rekkverksløsning kommer ikke opp før det blir aktuelt med barn i kravlende alder.
Medlem
· Västernorrland
· 2 106 innlegg
Kan du ikke legge ut et bilde av trappen slik den ser ut nå etter at du har fjernet spilene?
Vi hadde også en espalier som gikk helt ned til gulvet. Den ble tatt ut med en gang. Ble straks mye luftigere
. Jeg har ikke satt opp noe annet, men lar det være som det er. Har man kravlande barn, bør man nok sette opp grinder. Det blir neste prosjekt...
Det finnes litt om samme problematikk i denne tråden. Generelt er det Boverket som har bestemt/bestemmer slikt, men jeg vet ikke hva konsekvensen blir av å ikke følge deres råd. Noen ganger er det dessuten kan eller bør, som jo utvilsomt er en viss forskjell.hannaz skrev:
Okei. Kan jo forstå det i offentlige rom og om det finnes barn men ellers føles det veldig "storebroraktig". Vi får rett og slett holde oss så pass edru at vi ikke går og faller nedolni65 skrev:
Skal legge inn et bilde snart, har ikke tilgang til datamaskin hjemme akkurat nå pga flyttingen.
olni65 skrev:
Ok. Kan jo forstå det i offentlige rom og hvis det finnes barn, men ellers føles det veldig "storebroraktig". Vi får rett og slett holde oss så pass edru at vi ikke går og faller ned
Skal legge inn et bilde snart, har ikke tilgang til datamaskin hjemme akkurat nå grunnet flyttingen.
Klikk her for å svare