Hei,
Kan man enkelt fikse slik at bakdelen av alle trappetrinn fjernes for å slippe gjennom lys?
Jeg vil at man skal kunne se mellom trappens trinn.
Vår er gammel, lukket, og alle mer moderne er mer luftige.
Er det noe man gjør selv eller bør man hyre inn et firma?
Plusspoeng om dere kan gi meg priser.
Kan man enkelt fikse slik at bakdelen av alle trappetrinn fjernes for å slippe gjennom lys?
Jeg vil at man skal kunne se mellom trappens trinn.
Vår er gammel, lukket, og alle mer moderne er mer luftige.
Er det noe man gjør selv eller bør man hyre inn et firma?
Plusspoeng om dere kan gi meg priser.
Jeg har en kjellertrapp som var stengt med sponplatebiter, og deretter hadde det blitt lagt plastmatte oppå.
Så der var det jo hyggelig lett å bare rive bort matten og banke løs disse med en hammer for å få det luftig.
Gjort på en ettermiddag.
Men jeg antar at din trapp er mer bygget som en stengt enhet?
Har du noen bilder av den?
Så der var det jo hyggelig lett å bare rive bort matten og banke løs disse med en hammer for å få det luftig.
Gjort på en ettermiddag.
Men jeg antar at din trapp er mer bygget som en stengt enhet?
Har du noen bilder av den?
Det er vanskelig å svare på, den kan være en del av den bærende konstruksjonen om trinnene er tynne. Det kan også oppstå knirk der trinnene går inn i vangene om inntrinnene fjernes.Skalman9 skrev:
Om du vil ha hjelp med hvordan det henger sammen eller om du kan fjerne inntrinnene, så er bilder nok en forutsetning.
Så er det det der med sikkerhet og 10 cm kravene... Åpne trapper har jo ofte en ekstra bit under trinnene for å redusere hullet, noe som også kan stabilisere trinnene men likevel gi mer lysgjennomtrengning.

Her er noen bilder.
Det er altså en L-formet trapp.
Er bakdelen bærende?
Målte også at hvert trinn er ca 13,5 cm fra trinnet til undersiden av trinnet over.
Det er hvitmalt, men man ser litt spikerhoder mm.
Og hva er materialet på trinnet, er det eik?
(tenker på om det går å gjøre det pent eller om man skal legge teppe på.)
Det er kanskje ingen som anser seg for å være ekspert eller noen som har gjort akkurat dette. Du har fått noen forslag på hvordan du skal gå videre og undersøke mulighetene for å fjerne trappekanten.
Du kan enten prøve og se eller vente på at noen som anser seg for å være ekspert eller har gjort det før kommer inn, ser spørsmålet ditt og bestemmer seg for å svare.
Lykke til!
Du kan enten prøve og se eller vente på at noen som anser seg for å være ekspert eller har gjort det før kommer inn, ser spørsmålet ditt og bestemmer seg for å svare.
Lykke til!
Da får jeg ringe en trapp-firma eller noe.
Jeg skulle trenge å vite at det ikke er bærende før jeg river. Skivene på baksiden er vel ca 1 cm tykke.
Så får vi se om noen på forumet her kan dette og har gjort noe lignende, og gidder å svare
Jeg skulle trenge å vite at det ikke er bærende før jeg river. Skivene på baksiden er vel ca 1 cm tykke.
Så får vi se om noen på forumet her kan dette og har gjort noe lignende, og gidder å svare
Klikk her for å svare