2.055 lest ·
6 svar
2k lest
6 svar
Finnes det sikkerhetskrav for hydraulisk løft utendørs
Har en idé om å bygge en heve- og senkbar overflate i terrassen som skal reguleres av et hydraulisk løftebord. På det skal det stå et pooltak. Når man vil bade, skyver man pooltaket inn i en bås som deretter senkes ned under terrassen, og igjen står kun terrassegulvet. Spørsmålet er om det kreves noen sikkerhetsanordninger for å bygge dette bortsett fra det som inngår i det hydrauliske løftebordet. Jeg vil jo ikke at 1000 kg terrasse/pooltak skal risikere å klemme barnas fingre.
Hvis man slår av et hydraulisk løftebord, stopper det i den posisjonen da, eller synker det ned til bunnen?
Hvis man slår av et hydraulisk løftebord, stopper det i den posisjonen da, eller synker det ned til bunnen?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 058 innlegg
Mitt løftebord synker så sakte, kanskje 5 cm / måned.
Løftebord har trolig slangebruddsventil så det skal ikke kunne plutselig synke.
Protte
Løftebord har trolig slangebruddsventil så det skal ikke kunne plutselig synke.
Protte
Medlem
· Västragötalandslän
· 151 innlegg
Hei!
Under løftebordet skal det sitte en klembeskyttelse som stopper bordet dersom noe kommer i klem når man senker det ned. Da kan du ha et lignende system i båsen også.
Under løftebordet skal det sitte en klembeskyttelse som stopper bordet dersom noe kommer i klem når man senker det ned. Da kan du ha et lignende system i båsen også.
Ja det sitter klemsikring på løftebordet men jeg kommer til å montere løftebordet 80 cm under tredeskket som kommer til å ha to etasjer så jeg må finne en løsning som flytter den sikkerhetsanordningen til tredeskets kant. Kanskje fikse en type gummilist med innebygd bryter som til garasjeporter.
Klikk her for å svare