Har en idé om å bygge en heve- og senkbar overflate i terrassen som skal reguleres av et hydraulisk løftebord. På det skal det stå et pooltak. Når man vil bade, skyver man pooltaket inn i en bås som deretter senkes ned under terrassen, og igjen står kun terrassegulvet. Spørsmålet er om det kreves noen sikkerhetsanordninger for å bygge dette bortsett fra det som inngår i det hydrauliske løftebordet. Jeg vil jo ikke at 1000 kg terrasse/pooltak skal risikere å klemme barnas fingre.

Hvis man slår av et hydraulisk løftebord, stopper det i den posisjonen da, eller synker det ned til bunnen?

Mitt løftebord synker så sakte, kanskje 5 cm / måned.
Løftebord har trolig slangebruddsventil så det skal ikke kunne plutselig synke.

Protte

Det høres jo bra ut. Er det noen krav til inspeksjon når det gjelder hydraulikk på samme måte som med feieren og ovner, eller er det fritt frem for et hambygge.

Jeg tror lastebilflak og traktorskovler må senkes helt ned før de får forlate stedet. Om hydraulikken svikter kan alvorlig skade oppstå.

Hei!

Under løftebordet skal det sitte en klembeskyttelse som stopper bordet dersom noe kommer i klem når man senker det ned. Da kan du ha et lignende system i båsen også.

Dette bygget vil vi se bilder av!!

Ja det sitter klemsikring på løftebordet men jeg kommer til å montere løftebordet 80 cm under tredeskket som kommer til å ha to etasjer så jeg må finne en løsning som flytter den sikkerhetsanordningen til tredeskets kant. Kanskje fikse en type gummilist med innebygd bryter som til garasjeporter.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.