Har pusset innvendige vegger i huset, men fikk dem ikke glatte som jeg ønsket. Nå når vi har malt veggene ser vi groper og striper og mønster fra sand og pussbrett. Forsøkt med pussbruk B ta med pensel og male på for å jevne ut overflaten. Men det blir enda mer klumper og det vises at det er påmalt i etterkant, dessuten når jeg malte over med maling løsnet det. Var bare et mm tynt lag i gropene. En kompis sa å ta sparkel på. Men jeg vil jo ha pusset vegg med pussstruktur, men litt glattere enn den ble. Hva gjør jeg? Tenkte om man kan ta sand i malingen når jeg maler? Eller lim og sand og maling? Dere hører... Ideene har vært mange. Nedenfor bilder av gropete vegg og når solen skinner på veggen ser det ikke bra ut. Bildet nederst puss på veggen med pensel. Men det løsnet med en gang.

Ujevn pusset innervägg med strukturer som viser groper, streker og sandmønstre, belyset av sollys for å fremheve teksturen. Gropete vegg med synlige strukturer av puss, ujevnheter og mønstre i overflaten etter påføring med pensel. Grov og ujevn vegg med synlige mønstre og tekstur av sand og puss, der pusslaget er for tynt og flasser av.

T Trelleborgbyggaren skrev:
Har pusset innvendige vegger i huset, men fikk dem ikke glatte slik jeg ønsket. Nå når vi har malt veggene ser vi groper og streker og mønster fra sand og pussbrett.
Forsøkt med pussmørtel B ta med pensel og male på for å jevne ut overflaten.
Men det blir enda mer knuter og det vises at det er malt på i etterkant, dessuten når jeg malte med farge på, løsnet det.
Var bare et mm tynt lag i gropene.
En kompis sa ta sparkel på. Men jeg vil jo ha pusset vegg med pussstruktur, men litt glattere enn den ble.
Hva gjør jeg.
Tenkte om man kan ta sand i fargen når jeg maler?
Eller lim og sand og farge?
Dere hører.. Ideene har vært mange
Nedenfor bilder av gropete vegg og når solen skinner på veggen ser det ikke bra ut.
Bildet nederst puss på veggen med pensel.
Men det løsnet med en gang.

[bilde] [bilde] [bilde] 
Hei! Hvordan løste du dette?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.