4.824 lest ·
6 svar
5k lest
6 svar
Fikse hull i pussen på veggen, innendørs...
Hallo, selve lappematerialet blir noe i stil med HusFix men billigere, men prinsippet blir det samme. Mitt spørsmål er hvordan jeg skal forberede overflaten før påføring. Normalt sett skal overflaten fuktes med vann, men selv om man gjør det, så kanskje man skal gjøre noe før det.
Jeg så en fyr som tok en sprayboks med maling og sprøyta på alle stedene han skulle reparere. Malingen binder jo materialet og gjør at overflaten ikke blir like porøs. Er det bra eller dårlig? En sprayboks med hvit maling er jo ikke akkurat noen økonomisk katastrofe å anskaffe...
Jeg så en fyr som tok en sprayboks med maling og sprøyta på alle stedene han skulle reparere. Malingen binder jo materialet og gjør at overflaten ikke blir like porøs. Er det bra eller dårlig? En sprayboks med hvit maling er jo ikke akkurat noen økonomisk katastrofe å anskaffe...
Har aldri prøvd Husfix så det skal jeg ikke uttale meg om. Pleier å reparere med puss og mørtel. Disse sekkene er på 25 kg og altfor mye for noen få hull. Det viktigste er at det er rent. Å vanne litt når man reparerer med mørtel hører til. Når det gjelder Husfixet står det sannsynligvis på pakken om det trenger forvanning.
Klikk her for å svare