368 lest ·
8 svar
368 lest
8 svar
Hvordan reparerer jeg hullet i garasjegulvet?
Hva skal jeg bruke for å reparere dette hullet i fundamentet til garasjen min? Trenger å vite den eksakte termen som det heter i byggvarehandelen.
Først gjetter jeg en form for betongblanding og ytterst en form for puss, men jeg vet ikke hvilken type av alle de forskjellige
Er det noe jeg bør passe meg for å gjøre når jeg utfører arbeidet? Noe å tenke ekstra mye på? Andre tips? Jeg er lutter øre.
Stort stort takk på forhånd til deg som orker å ta deg tid til å hjelpe meg. Jeg setter enormt stor pris på det!
Først gjetter jeg en form for betongblanding og ytterst en form for puss, men jeg vet ikke hvilken type av alle de forskjellige
Er det noe jeg bør passe meg for å gjøre når jeg utfører arbeidet? Noe å tenke ekstra mye på? Andre tips? Jeg er lutter øre.
Stort stort takk på forhånd til deg som orker å ta deg tid til å hjelpe meg. Jeg setter enormt stor pris på det!
Man pleier å bruke lågalkaisk bruk til lettbetong. Men jeg har litt vanskelig for å se ut fra bildet hvordan man bør gå frem, så jeg kan ikke foreslå nøyaktig produkt.
Jeg gjetter også at det finnes en fuktproblematikk i hjørnet, en hengerenne eller et nedløpsrør som burde utbedres så feilen ikke oppstår igjen.
Jeg gjetter også at det finnes en fuktproblematikk i hjørnet, en hengerenne eller et nedløpsrør som burde utbedres så feilen ikke oppstår igjen.
Åh takk så mye, supersnilt av dere å svare!
Det er akkurat i hjørnet, og jeg har utbedret fuktproblematikken som skyldtes et utett papptak, en stor del av vannet rant ikke ned i takrennen, men i stedet ned langs veggen PLUSS feil helling på bakken som også var dekket med en masse vegetasjon. Tanken var å legge grus nærmest grunnmuren etter at jeg har fikset dette. (Skal også bytte kledningen inkludert den slitte hjørnebordet man ser her på bildet)
Tomture61
Gjør-det-selv-bygger
· Född i Luleå
· 6 337 innlegg
Tomture61
Gjør-det-selv-bygger
- Född i Luleå
- 6.337 innlegg
Hvordan er grunnmuren konstruert?E Eufori skrev:Åh takk så mye, supersnilt av dere å svare!Det er nettopp i hjørnet, og jeg har utbedret fuktproblematikken som skyldtes utett paptak, en stor del av vannet rant ikke ned i takrennen, men i stedet ned etter veggen PLUSS feilaktig helling på bakken som også var dekket med masse vegetasjon. Tenkte å legge grus nærmest grunnmuren etter jeg har reparert dette. (Skal også bytte kledningen inkludert den slitte hjørnebordet man ser her på bildet)
Er det plate direkte på bakken eller hva?
Hva gjør lettbetongsteinen?
Tomture61
Gjør-det-selv-bygger
· Född i Luleå
· 6 337 innlegg
Tomture61
Gjør-det-selv-bygger
- Född i Luleå
- 6.337 innlegg
Av og til plasserer man en rad lettbetongstein på betongplaten, og treveggen kommer da opp et stykke fra bakken.E Eufori skrev:
Eller så er betongplaten frittstående fra yttervegger.
Yttervegger står da på lettbetongsteiner.
I alle tilfeller må steinen erstattes for en fremtidig god holdbarhet av garasjen.
Men vanskelig å avgjøre uten å være på stedet for å forstå konstruksjonen.
Tomture61 skrev:
Noen ganger så setter man en rad lettbetongstein på betongplaten, treveggen vil da komme litt opp fra bakken.
Eller så er betongplaten frittstående fra ytterveggene.
Yttervegger står da på lettbetongstein.
I alle tilfeller så må steinen erstattes for en framtidig god holdbarhet av garasjen.
Men vanskelig å avgjøre uten å være på stedet for å forstå konstruksjonen.
Klikk her for å svare