Hei,

Jeg er nyinnflyttet med min samboer i en borettslagsleilighet. På en vegg i et av rommene er det et stort glippe mellom listen og taket (se bilde) som jeg gjerne vil gjøre noe med. Jeg unngår dog helst å bytte hele listen, siden den er "integrert" i garderoben. Er det noen som har en enklere og lur ide om hvordan man pent kunne løse dette?

Takk på forhånd!

• Glapp mellom tak og list i et rom, hvor listen er integrert i en garderobe med mørk tapet på veggen under.
latexfog.

Ja. latexfug så blir det "tett" men risikoen er stor for at du vil male både list og tak etterpå...

Har snart bodd i vårt nybygg i et år. Venner berømmer arbeidet mitt med alle kranslister, foringer, salinger m.m. De har ikke en ANELSE om hvor mange tuber latex som henger på veggene!

• Liker
Maxikatten og 1 annen
  • Laddar…
Jeg forespråker en MS-polymer basert fugemasse i stedet for latex. Takler bevegelser mye bedre, kan males på men blir ikke like stygg som en umalt latexfugemasse blir.

vectrex skrev:
JKlarar bevegelser mye bedre.
Det høres interessant ut. Kunne du linke til et produkt?

tullemannen skrev:
Det høres interessant ut. Kunne du linke til et produkt?
Skriver med telefonen nå, men google noen av disse.
Tec7
Casco byggfog

Finnes mange flere, men disse har jeg brukt med godt resultat.

tec7, er ikke det silikon blandet med lim?

Ripper500 skrev:
tec7, er ikke det silicon blandet m lim?
Nei, men det minner om silikon når du påfører og når det har herdet. Litt hardere dog. Så mugner det ikke like lett, gulner ikke og det går an å male på.

• Liker
tullemannen
  • Laddar…
Latexfog ble kanon. Takk for hjelpen!

danneny skrev:
Latexfog ble kanon. Takk for hjelpen!
Får vi ikke se? :)

S
ja. skugglist passer ikke alle

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.