Hei!

Jeg skal male om et betongtak snart tenkte jeg. Har dog en liten bit, ca 15 cm, hvor jeg kunne banke bort løsbetong fordi armeringsjernet hadde rustet litt. Denne delen jeg skal reparere / male er utendørs.

Er det ok å pensle på litt rustfjerner, og deretter male den synlige delen av armeringsjernet med f.eks. hammarlakk? Og deretter reparere det med ny betong?

Mvh
Rickard

L
Hvor kommer fukten fra, vet du det? Børst med stålbørste så det løse går bort, ny betong fester ikke riktig bra på gammel uten å prime, stenk primer opp med pensel flere ganger, ingen vits i å gi jernet en omgang, og litt finbetong, legg på i omganger ellers faller det ned.

L Liteavvarje skrev:
Hvor kommer fukten fra, vet du det? Børst med stålbørste så det løse går bort, ny betong fester ikke riktig bra på gammel uten å prime, stenk primer opp med pensel flere ganger, ingen mening i å gi jernet en duvning, og litt finbetong, legg på i omganger ellers faller det ned
Hei!

Dette er gulvet på det som tidligere var en åpen terrasse, huset er fra 60-tallet. Så det har jo stått åpent for vær og vind til man for ca. 20 år siden bygde inn terrassen. Tror at det kan komme fra den tiden. Det satt faktisk sammen ganske bra, men jeg ville få bort så mye som mulig før reparasjonen. Så, du tror ikke det er noen vits i å gå på metallet med litt maling?

Mvh
Rickard

L
Nei ikke sånn, klart det har kommet gjennom til akkurat det stedet, men det hjelper nok ikke å stryke strykejernet, for at det skal bli bra er nok en tetting av altanen med tjærepapp eller plåt, da blir det tett og tørt under

L Liteavvarje skrev:
Nei, ikke sånn der, klart det har kommet gjennom til akkurat det stedet, men det hjelper nok ikke å stryke jernet, for å få det bra er nok en tetting av terrassen med tjærepapp eller blikk, da blir det tett og tørt under
Hei!
For øyeblikket er terrassegulvet allerede værbeskyttet, så der trenger jeg ikke gjøre så mye. Jeg tror det er en gammel "skade", som har kommet av uskyttet mot vær og vind.

jeg reparerer det med betong, og litt ruststopp ;) så skal det nok holde i 60 år til :D

• Liker
Liteavvarje
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.