Hei!
Hvordan ville dere reparert denne sprukne MDF-døren? Holder det med vanlig trelim som jeg lar renne inn i sprekkene og deretter setter en kloss og tvinger for å la det tørke? Holder det for de små hengslene i plast som skal holde døren oppe, som er åpningsbar, eller trenger jeg et annet lim?
Er det deretter vanlig snekkerfyllmasse som gjelder og deretter male fyllet med riktig farge? Er det anbefalt å tape før sparkling slik at jeg unngår å sparkle og male mer enn bare sprekkene?
Takk på forhånd!
Hvordan ville dere reparert denne sprukne MDF-døren? Holder det med vanlig trelim som jeg lar renne inn i sprekkene og deretter setter en kloss og tvinger for å la det tørke? Holder det for de små hengslene i plast som skal holde døren oppe, som er åpningsbar, eller trenger jeg et annet lim?
Er det deretter vanlig snekkerfyllmasse som gjelder og deretter male fyllet med riktig farge? Er det anbefalt å tape før sparkling slik at jeg unngår å sparkle og male mer enn bare sprekkene?
Takk på forhånd!
Moderator
· Stockholm
· 57 607 innlegg
Tjaa, om dey kommer til å holde, kanskje. Men om du bare limer og spenner sammen, så vil delen trolig bøye seg ved limfugen. Sett et par planker på hver side med tvinger, plankene styrer den løse delen. Lim og spenn sammen, gjerne med to tvinger.
Sett maskeringstape før limet så du slipper å få lim på feil sted.
Deretter blir det nok aldri pent om du ikke maler hele overflaten.
Sett maskeringstape før limet så du slipper å få lim på feil sted.
Deretter blir det nok aldri pent om du ikke maler hele overflaten.
Klikk her for å svare