Skal legge LK EPS30, dvs. 30mm celleplast sporad for 16mm slange på eksisterende bjelkelag/gulv bestående av spontet 30mm furugulv.
Gulvet er slipt, men oppfyller ikke bygg-AMAs krav for høydeforskjeller.
Monteringsanvisningen foreslår at celleplasten legges løst mot gulv, hvorpå to lag gulvgips limes med LK Kiilto Flytfix blandet med LK Kiilto Fixbinder, og deretter flislim og fliser. Jeg vil at også celleplasten skal limes på lignende måte for å jevne ut eventuelle høydeforskjeller og gi celleplasten et homogent underlag.
Etter samtale med LK sier de at den samme flytfix bør kunne brukes under celleplasten uten å ha noen spesifikk kunnskap annet enn generell for produktet. Men etter samtale med Kiilto mener de at det er risiko for at tregulvet hever seg p.g.a. fuktigheten i limet, da primeren ikke er vanntett. Ringte sent denne fredagseft. så jeg kunne ikke ta noen lengre samtale med dem ang. dette. De foreslo at jeg skulle bruke festelim. Problemet med det som jeg ser det er at det ville bli uforholdsmessig dyrt, gjetter på 40+ tuber for mine 4m2.
Jeg tenker at primer, et lag rullet tettesjikt, og deretter flytfix burde klare saken, men er redd for at tørketiden for limet blir uforholdsmessig lang da det er tette overflater både under og over, selv om det blir litt sprekker ved vegger og mellom celleplastplatene. Hadde gjerne rullet tettesjikt også på øverste gipsen for å unngå risiko for eventuell muggvekst fra vann fra våte sko som går gjennom lim og primer.
Noen som har noen synspunkter, forslag eller erfaringer i emnet?