Har tenkt å montere belysning på maskinhallen som er bygget av sandwichpaneler øverst oppe. Tenkte å sette klassiske 'gårdslamper'. Altså en armatur ute på en ca 30-50cm lang 'arm' der 'armen' har en festplate med ofte 4 hull beregnet for type fransk bolt (8-10mm) å skru i en låvevegg av tre.

Har vært på noen byggevarehus og forsøkt å spørre om det bare er å bruke vanlig plateskrue men får veldig svevende svar. Plateskrue blir dessuten veldig liten i forhold til hullene i festplaten.

Sandwichen er 120mm tykk og består av plate-skum-plate og jeg er selv veldig tvilende til å feste noe så tungt i kun ytterplaten? Trenger jeg gjennomgående? Eller finnes det noen form for 'spesialskrue'?

Jeg vil anbefale gjennomgående skrue med mutter og firkantskive på innsiden. Platen er så tynn at det er vanskelig å få noe tungt til å bli sittende, spesielt på en arm som i ditt tilfelle.

Sett en plywoodplate på innsiden ellers vil mutter og skive krype gjennom veggen. Så pleier vi å gjøre på jobben.

Borr rett gjennom og sett vinkelbeslag

Story takk for svarene :-) Jeg følte at jeg hadde kjørt meg fast, men nå har jeg veldig bra tips om hvordan jeg kan føle meg trygg på at tingene ikke faller ned i neste storm...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.