hei der beste forum
her kommer en tanke. jeg skal feste 2 stk beståhyller fra IKEA på en innervegg i leiligheten min, altså 2*120 cm. Innerveggen er en regelvegg med gips og forsterket i midten for å kunne henge opp en TV - forsterkningen rekker imidlertid ikke hele veien så skruene på kantene vil dermed kun festes i den enkle gipsveggen. Har forsøkt å google litt rundt, men blir ikke helt klok på hvordan dette festet skal gjøres.

Benken vil bli festet med totalt 8 festepunkter da hver benk har 4 festepunkter fordelt med én på hver ytterkant og to i midten. Har dere noen gode tips på plugger jeg kan bruke på de festepunktene som ikke vil festes i den forsterkede delen av veggen? Har tenkt på å sette en regel under, men trenger fortsatt å vite hvordan festet skal være i gipsen. Noen her inne som kanskje har den erfaringen.

For å tydeliggjøre ytterligere kan jeg fortelle at det på benken vil stå en TV på 50'' og også litt oppbevaring i skapene (TV-en veier ca. 18 kg). Så, treff meg med deres beste tips!

Sist redigert:
KalleKe
ok, takk. jeg skal se på det i morgen. det er plywood, en plate som sitter sentrert på den veggen som benken skal opp.

KalleKe
Ok herlig da burde det gripe bra på midten der TV-en kommer til å stå, men det er alltid vanskelig med enkelgips. Er det en noenlunde moderne TV så pleier de dog ikke være like tunge som før.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.