Har lest her på forumet og norgips sin hjemmeside om å feste 6mm renoveringsgips på en teglmur med hjelp av gipsbruk. Virker veldig smidig synes jeg. På byggevarehuset jeg besøkte i dag frarådet de dette da det fuktige gipsbruket gjør at gipsplaten blir porøs (de syntes jeg skulle bruke PL400). Noen som har noen erfaringer eller kommentarer til dette?
Gå til et annet byggevarehus.kalubah skrev:Har lest her på forumet og norgips hjemmeside om å feste 6mm renoveringsgips på en teglmur med hjelp av gipsbruk. Virker veldig enkelt synes jeg. På byggevarehuset jeg besøkte i dag frarådet de dette da det fuktige gipsbruket våter ned gipsplaten så den blir porøs (de mente jeg skulle bruke PL400). Noen som har noen erfaringer eller kommentarer til dette?
Det gipsbruket som Norgips har er utviklet spesielt for formålet og det fungerer utmerket.
Fungerer alldeles utmerket å lime gips med gipsmørtel, uansett produsent. Har også limt gipsplater med gipsmørtel og det fungerer også. Hvilket tøv at gipsmørtelen skulle væte ned gipsplaten.
En vanlig sekk gipsmørtel koster rundt 200:-. Lykke til.
En vanlig sekk gipsmørtel koster rundt 200:-. Lykke til.
På et annet byggevarehus hvor kompetansen virket høyere, sa de at det var helt greit, men noe sensitivt hvis huset beveger seg. De anbefalte flislim i stedet, noe jeg nå har brukt. Ingen problemer med å få opp gipsen, og så langt sitter platene (som fjell).
Klikk her for å svare