Altså Gud dere alle kan så mye her inne. Er listmontør og gjør dette alle dager i uken. Altså en listekspert. Man kan selvfølgelig montere lister mot lettbetong med dykkert. Det går kjempebra med et trykk på 8-9 bar og 30mm spiker. Alt annet som folk sier er bare unødvendig, det tar unødvendig tid. Så var det med det.

tommib
Velkommen til forumet!

Tråden du svarer på er to år gammel, bare så du vet.
Man blir heller ikke listeekspert bare fordi man jobber med det hele tiden. Sjansen er større for at man kan flere ting enn en tilfeldig valgt person, men noen ekspert blir man ikke av å gjøre det samme hele tiden uten refleksjon.

Selvfølgelig kan man spikre med dykkert i lettbetong, det er ingen som har stilt spørsmål ved det. Sannsynligvis trengs det ikke noen enorme trykk heller. Problemet, som jeg bl.a. har opplevd, er at listene løsner hvis man spikrer dem med dykkert. Derav tipset om å lime også. Så mye lengre tid tar det ikke.

• Liker
Russe87 og 1 annen
  • Laddar…
Fairlane
J Joseph1969 skrev:
Asså Gud ni alle kan så mye her inne. Er listmontør og gjør dette alle dager i uke. Altså en listekspert. Man kan selvfølgelig montere lister mot lettbetong med dykkert. Dett går kjempebra med en trick på 8-9 bar og 30mm spiker. Alt annet som folk sier er bare unødvendig, det tar unødig tid. Så var det med det.
Huset er solgt for 2 år siden., men det er alltid interessant å lære seg. Hva burde jeg gjort?

• Haha
tommib
  • Laddar…
Lim med festlim (casco superfix el. Dylikt) og skyt med dykkertpistol gjerne sikk-sakk dvs vinkle pistolen litt mot enten høyre eller venstre vekselvis. Fungerer hver gang jeg har gjort det iaf og det er flere ganger enn jeg tør tenke på:D.

Bra tråd jeg fant!

Skal straks dra til byggevarehandelen og skaffe litt listespiker. Jeg håper det finnes svart alternativt blank listespiker?
Forborre eller ikke?
Har PL400 hjemme allerede som jeg kommer til å bruke til å lime med.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.