Hei alle byggere!

Jeg bor i en liten ettromsleilighet som er bygd i 1912 i Stockholm. Det er ganske lite, så jeg vil sette opp en hemseseng og vil helst slippe bærende stolper ned i gulvet. Problemet er at veggen er veldig porøs, og taket er jeg ikke helt sikker på hvordan ser ut. Spurte styret mitt og fikk svaret:

"Angående ditt spørsmål vedrørende tak. Jeg tok opp spørsmålet ditt på vårt siste styremøte, fikk ikke noe direkte godt svar uten at taket består av tre og siv. Mange tak i foreningen er ikke i beste stand da sparkling løsner og faller ned i deler."

Det ser altså ut til å være en slags classongtak. Er det noen som vet hvordan det er å feste med skruer i et slikt tak og hvor mye det tåler? Akkurat nå er det også et fint undertak som jeg helst ikke vil bore hull i og risikere å ødelegge unødvendig. Det er i første omgang festemuligheter/vekt jeg er ute etter.

Takk for svar.

kan du bare finne hvor gulvbjelkelaget i taket ovenfor har du jo et bra festepunkt. hvis sengen skal stå i et hjørne hadde jeg iallfall hatt stolper langs veggene men kanskje klart å løse stolpen i rommet med avbæring mot gulvbjelkelaget. gjetter at du har sprekpanel under bjelkelaget, deretter stråmatter og kalkpuss.

Takk for tips, skal finne ut hvordan det ser ut med en regelsøker så kommer jeg tilbake!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.