Som overskriften sier. Vi skal feste aluminiumprofiler på en treplatting hvor et seksjonsdelt bassengtak skal rulle. For at oversiden på skinnene skal ligge jevnt med treplattingen har vi fjernet plankene der skinnene plasseres. Skinnene ligger altså på skruregel og festes i disse. Vi må også, oppå skruregel, bygge opp 10 mm for å havne i riktig høyde. Skruregel cc < 40 cm. Skinnene har ingen forborede hull.

Hvilken type skrue skal brukes? (Lar spørsmålet stå åpent da jeg allerede har en formening men vil bekrefte denne)

Jeg har også en oppfatning men venter på andres synspunkter. 😉

• Haha
7ender
  • Laddar…
K Kane skrev:
Jeg har også en oppfatning men venter på andres synspunkter. 😉
Da venter vi sammen😊

• Haha
Kane
  • Laddar…
Det kommer vel an på hvordan skinnen ser ut, hva som ruller, hvilket spill som finnes mellom hjul og der du skrur, og hvordan du vil at det skal se ut? Finnes det ikke beskrevet i skinnens monteringsbeskrivelse?

Eller i det minste et bilde av skinnen og hvor skruen skal sitte?

Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Det kommer vel an på hvordan skinnen ser ut, hva som ruller, hvilket spillerom det er mellom hjul og der du skrur og hvordan du vil at det skal se ut? Finnes det ikke beskrevet i skinnens monteringsbeskrivelse?

Eller i det minste et bilde av skinnen og hvor skruen skal sitte?
Absolutt finnes alt dette beskrevet og også levert. Dessverre forutsetter instruksjonene at montering skjer mot betongunderlag.
Jeg vil montere mot tre.

Lars-Göran Lindström Lars-Göran Lindström skrev:
Absolutt finnes alt dette beskrevet og også levert. Dessverre antar instruksjonene at montering skjer mot betongunderlag.
Jeg vil montere mot tre.
Funker ikke medfølgende skruer men uten pluggen du fikk med da? Eller er det for kort skrue så sikt på lignende lengre?

Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Funker ikke medfølgende skrue men uten pluggen du har fått med da? Eller er det for kort skrue så sikte på lignende lengre?
Ikke i tre. Det som er levert er betongplugg og tilhørende "skrue". (Knapt noen gang)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.