Jeg skal feste en sentralstøvsuger i yttervegg da det er eneste stedet å feste den. Det er litt forskjellige meninger om hva som er best, Molly, driva, rawlplug osv. Den veier 10,5 kg. Hva anbefaler dere for å skru i enkelgipsen, 2 festepunkter som sitter 7 cm fra hverandre i bredden og 2 stk ca 13 cm nedenfor med samme mål mellom på bredden (som et rektangel)

Hva ville dere brukt?

En større plate skrudd i bjelkene.

• Liker
corre
  • Laddar…
Jeg ville ikke feste den i bare gips!

Finn en regel i veggen og fest to av skruene i den, de to andre med gipsplugg.
Regel i vegg med fire skruer; to i reglen og to med gipsplugger.

• Liker
Swappe
  • Laddar…
Hva jeg har lest på ulike forum osv så klarer gipsekspander etc. ganske mange kilo, og hadde jeg en regel så ville jeg festet i den, så dessverre:

10kg med 4 stk. ekspanderplugg burde ifølge hva man leser holde, om det nå stemmer med hvor mye vekt en ekspander skal klare.

Ja, det bør holde! Men det er ingen vibrasjoner og sånt fra den da? Tenkte om den rister i stykker gipsen :)

Nei det tror jeg ikke, litt vibrasjoner blir det vel men ...

Blir mye tyngde på liten flate. Jeg personlig ville skjære bort en flate som er mindre enn det du skal sette opp, sette inn kortlingar, skru gipsen tilbake og så sparkle over "skadene". Da kan du fordele vekten på mye større flate og du slipper å bekymre deg for at den skal falle ned.

• Liker
JoakimJohansson
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.