Hei!
Skal installere peis og i byggemeldingen kreves det blant annet en fasadetegning der jeg skal tegne inn skalaen på hvordan skorsteinen kommer til å stikke opp fra taket. Finnes det en annen måte å måle på enn å klatre opp på en stige til toppen av gavlen? Føler meg helt uerfaren (og skjønner ikke hvorfor alt skal være så komplisert hele tiden.. 🙄)
Legger ved bilde av forslag på hvordan en tegning kan se ut.
Skal installere peis og i byggemeldingen kreves det blant annet en fasadetegning der jeg skal tegne inn skalaen på hvordan skorsteinen kommer til å stikke opp fra taket. Finnes det en annen måte å måle på enn å klatre opp på en stige til toppen av gavlen? Føler meg helt uerfaren (og skjønner ikke hvorfor alt skal være så komplisert hele tiden.. 🙄)
Legger ved bilde av forslag på hvordan en tegning kan se ut.
Takk for svar!H Hazze23 skrev:
Ifølge Eldabutikens ekspertise trenger den ikke lenger gå over takmønet, regler har endret seg..
Det ble forklart fra byggesaksavdelingen at det må være en målestokk riktig tegning for å kunne vurdere om regler følges. Det skal også vedlegges en tegning på hvordan ovnen skal plasseres inne samt en «kontrollplan». Nå har jeg bestilt ovnen og installasjon heldigvis, ellers hadde jeg kanskje gitt opp fordi det er så komplisert.
Klikk her for å svare