Staffans2000
Hennke85 Hennke85 skrev:
På øverste bildet virker en av bjelkene å ha to fordypninger med en mellomrom som kan tolkes som tydelige merker av skinner som er lagt uten underlagsplate og derfor slitt ned i bjelken. Men det kan også være noe annet.
Du mener den til høyre?
Om så. Det ser i mine øyne, ikke i det hele tatt ut som en skinnefot har ligget og gnaget, siden slitasjestedet burde vært helt rett samt betydelig dypere.

Staffans2000
T Toddep skrev:
Synd och chansa. Jag köper limträ och anstränger seg så de får gammalt utseende
Det kommer aldri til å se like bra ut.
Ta ut bjelkene og legg dem utendørs under tak så de får luftet seg litt, så skal du se at lukten avtar.

• Liker
Fadai
  • Laddar…
M
Vanlig ren tømmer skal ikke lukte noe spesielt da det vanligvis er gran. Er det furu så kan det lukte terpentin, en litt søt og ganske behagelig duft (etter min mening). Terpentinlukten avtar dog ganske raskt etter at man har saget i det.

Lukter det aber så er det noe annet.

Å få tak i litt tømmer fra en gammel låve eller noe trenger ikke koste veldig mye om du virkelig vil ha det :)

M Marcussjogren skrev:
Vanlig rent tømmer skal ikke lukte noe spesielt da det vanligvis er gran. Er det furu så kan det lukte terpentin, en litt søt og ganske behagelig duft (etter min mening).
Terpentinduften avtar dog ganske raskt etter at man har saget i det.

Lukter det aber så er det noe annet.

Å få tak i litt tømmer fra en gammel låve eller noe trenger ikke koste veldig mye om du virkelig vil ha det :)
Holder med forrige taler, dra ut til eldre gårder og spør eieren om det ikke finnes noen gamle tømmerbjelker de ikke trenger.
Men så må du jo stille min nysgjerrighet om det virkelig er sviller nå også.

• Liker
Marcussjogren
  • Laddar…
Staffans2000
Til min lille tilbygg kjøpte jeg låvebjelker fra denne firmaet. Tror jeg betalte hundre kroner per meter.

http://www.nygardsbygg.com/

• Liker
Marcussjogren
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.