T ToRy skrev:
Æsj, de går aldri...
Det der er vel min replikk??!

• Haha
  • Liker
ToRy og 2 andre
  • Laddar…
Mugmaz Mugmaz skrev:
[bilde]
TS, har du prøvd å skrike PIVOT! til svigerforeldrene?

• Liker
  • Haha
mcax og 2 andre
  • Laddar…
Har ikke lest alle innleggene i denne tråden. Men har lest de aller nyeste så bli ikke irritert på meg om dere allerede har prøvd dette :)
Har dere prøvd å bruke flere stropper for å presse sammen sengefjærene? Sag da til en stor plate som for eksempel OSB plate og legg den på sengen slik at kraften fordeles jevnt over sengen. Rund av hjørnene så veggene ikke blir skadet.

Ikke for at jeg kommer til å bidra med noe her men som den Venner-fantast jeg er så sier jeg bare

PIVOT!

(Unnskyld og jeg finner ut selv)

Hadde samme problem. Måtte sage fra hverandre sengen

En demontert seng står på høykant ved siden av en trapp i en gang, klar til å bli flyttet eller rekonstruert. Sengramme i tre er saget i to og står på kant i en gang. Sirkelsag på arbeidsbenk i bakgrunnen. Gult parkettgulv og trapp i nærheten. En sengeramme som er åpen med madrassen og fjærer synlige, ligger på et tregulv i et rom med skap i bakgrunnen.

Det rett og slett ikke uten å sage fra hverandre. Den kommer ikke til å forlate huset igjen :)

/Danjel

• Liker
  • Haha
  • Wow
Mr.fluff og 4 andre
  • Laddar…
Mugmaz Mugmaz skrev:
[bilde]
R RickNess skrev:
TS, har du prøvd å rope PIVOT! til svigerforeldrene?
J Johan_J_90 skrev:
Ikke for at jeg vil bidra til noe her, men som den Venner-fantast jeg er så sier jeg bare

PIVOT!

(Beklager og jeg finner veien ut selv)

H Hhallden skrev:
Får ikke opp 120/200 sengen opp trappen, stolpen som er i veien er bærende og går ned til gulvet. Min tanke er å sage av stolpen skrått for å så skru sammen dritten. Finner bare en fin sag.
Hva synes dere?
Hadde samme problem med sønnens seng, det gikk an å løse med et par solide stropper rundt sengen (på langs og klemte sammen madrassen så den ble smalere/mindre tykk), så fikk man opp den.

Vi skrudde fra hverandre sengerammen i stedet når vi ikke fikk opp vår 160s på loftet. Jeg har ikke lest alle svarene, så muligens noen som allerede har foreslått det.

Jeg hadde samme problem i forrige hus da datteren absolutt ville ha 120-seng. Vi presset og kjempet (og jeg er jvl sta i den situasjonen) men måtte gi oss og dra og levere tilbake sengelendet og bytte til 2 stk 80-senger i stedet. Ble selvfølgelig bedre for henne til slutt uansett.
Trappen ligner dessverre veldig på vår.

• Trapp i entre med grått gulv, hvite trapper og lys vegg med knagger. Vesker og et håndkle henger på veggen, en kurv står på hyllen over.
  • Trapp med hvitmalte trinn og rekkverk, belyst av interiørlys. Sammenlignes med en liknende trapp i et tidligere hus.
  • En hvitmalt trapp med vinklede trinn og en panelvegg, sett ovenfra.
H Hhallden skrev:
Får ikke opp 120/200 sengen opp trappen, stolpen som er i veien er bærende og går ned til gulvet. Min tanke er å sage av stolpen skrått for så å skru sammen dritten. Finne en bra sag bare
Hva synes dere?
Stolpen nederst kan enkelt skrus ut. Likeså overligger samt alle spylene. Den andre stolpen er derimot en del av trappen og kan ikke tas løs uten å ta ned hele trappen (noe som for øvrig er en bedre løsning enn å sage av stolpen).

Hadde det kanskje hjulpet å fjerne overligger og spylene fra den andre stolpen og oppover? Det bør være enkelt.

Stickan56
Jeg kjøpte en 120-seng i byggesett fra et velkjent firma til min ekstrabolig.
Når man skal flytte skrur man bare fra hverandre og bærer av gårde, noe jeg har gjort en gang nå.
For øvrig den beste sengen jeg har hatt hittil. Anbefales.

Stickan
En 120-seng med hvit sengegavl i et rom med stripete tapet, ved siden av en sort stol og et vindu med persienner.

RoTe
Hvorfor er det standard i Sverige å ha en madrass med innebygd treramme egentlig? Det er jo ekstremt mye smidigere og smartere å ha myke delen separat fra tre/harde delen...

• Liker
hapazard
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Hvorfor er det standard i Sverige å ha en madrass med innebygd treramme egentlig? Det er jo ekstremt mye mer smidig og smart å ha den myke delen separat fra tre/harde delen...
IKEA...

RoTe
D Dilato skrev:
IKEA...
Så vidt jeg ser så selger de myke og harde delen separat så, hvorfor insisterer svennebanan med å kjøpe den idiotiske jævla resårbotten?

Stickan56
RoTe RoTe skrev:
Hvorfor er det standard i Sverige å ha en madrass med innebygd treramme egentlig? Det er jo ekstremt mye smidigere og smartere å ha myke delen separat fra tre/harde delen...
Akkurat. Se min kommentar #56 med underdel med ribbbunnen, pocketfjærmadrass og overmadrass alt fra IKEA.

Stickan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.