namnbyte
To personer, sengen diagonalt lutende med myke siden mot veggen/vinduet og så justere vinkelen etter hvert. I svingen kan det være nødvendig at sengen løftes opprett opp en bit, løfter opp den midt i taket altså før dere vrir den videre oppover.

Ser ikke i det hele tatt hvordan det der skulle være umulig å løse, har lykkes å få både opp og ned en 140-seng i spiraltrapp som var mye knotete enn det hjørnet

• Liker
FreQa og 6 andre
  • Laddar…
Unikt namn
Ingea vinduer i overetasjen?

Heis opp sengen med hjelp av et tau bundet i en ribbe, og vinkle den deretter inn på høykant.

1. Kjøp en ny seng med innbæring og et par øl.
2. Legg ølene i kjøleskapet til budfirmaet kommer.
3. Åpne ølene, sett deg komfortabelt til rette og se dem løse problemet ditt.

• Haha
  • Liker
Thomas_Blekinge og 7 andre
  • Laddar…
Kjøp to 80-senger og litt skruer?

Hvis du løsner noe, så sørg for at det kan gjentas, ellers blir det som når de bytter heis og alle møbler som gikk inn ved innflytting ikke går inn ved utflytting.

• Wow
Workingclasshero
  • Laddar…
Tre personer bærer en stor sofa opp en trapp, den ene roper "PIVOT!".

• Haha
  • Liker
anders07 og 18 andre
  • Laddar…
H Hhallden skrev:
Får ikke opp 120/200 sengen opp trappen, stolpen som er i veien er bærende og går ned til gulvet. Min tanke er å sage av stolpen skrått for så å skru sammen dritten. Finn en fin sag bare
Hva synes dere?
Har du prøvd å skru løs stolpen? Du kan stive opp trappen midlertidig med bjelker under trinnene.

Kan du returnere den og be om en 200x120 i stedet for en 120x200?

• Haha
  • Liker
  • Wow
Mikael_L og 20 andre
  • Laddar…
Er helt umulig at den ikke går å få opp der.

Still den med liggeflaten mot ytterveggen, tipp den mot hjørnet i trappen med liggeflaten fortsatt mot ytterveggen. Løft den rett opp når dere er forbi kanten i taket. Roter og bær opp.

• Liker
Grönamarie og 2 andre
  • Laddar…
Jeg stemmer for å montere ned rekkverket. For å lykkes med det må du såklart kjøpe nye fine verktøy

• Liker
  • Haha
Urban R og 5 andre
  • Laddar…
Lett å synes på avstand, men det burde gå! Se vår smale trapp. Der du holder tommestokken på bildet ditt, dvs andre trinnet, har vi bare 180 cm til taket (217 takhøyde nede). Ved parketten der oppe nærmest trappens øverste trinn har vi bare 170 cm til skråtaket ved vinduet. Dvs. man må virkelig dukke hodet i vår trapp der oppe og der nede.

Vi fikk opp akkurat en slik 120 seng i denne trappen, men det går bare på én måte og den må vris på en bestemt måte.

• Hvit, smal trapp med rekkverk, tresteg mot vegg, beige stol med tepper, gule tøfler på tregulv, moderne lys og kunst på veggen i rommet.
  • Hvit trapp med tretrinn i et rom med skråtak. En vegglampe og dekorative gjenstander ses på gulvet ved siden av trappen.
  • Hvit, smal trapp med repos, snedtak og vegglampe.
  • Liker
  • Wow
OPP123 og 7 andre
  • Laddar…
B BAv11 skrev:
Lett å mene på avstand, men det burde gå! Sjekk vår smale trapp. Der du holder tommestokken på bildet ditt, dvs andre trinnet, har vi bare 180 cm til taket (217 takhøyde nedre etasje). Ved parketten der oppe nærmest trappens øverste trinn har vi bare 170 cm til skråtaket ved vinduet. Det vil si at man virkelig må dukke hodet i vår trapp der oppe og der nede.

Vi fikk opp akkurat en slik 120 seng i denne trappen, men det går bare på en måte og den må snus på en spesiell måte.
Jo, men trappen din har større hull i bjelkelaget enn TS.

• Liker
Krille4
  • Laddar…
Har liknende trapp og hadde samme problemet med sengen, et vanlig 100 cm bredt vindu på overetasjen funket fint. Samme med sofaen, forsøkte ikke engang, blir bare masse å sparkle :D helt verdiløs trapp!

• Liker
Mörner
  • Laddar…
T
TS, på fulleste alvor. Du må komme tilbake med hvordan du løste dette når du først har fått det til!

• Liker
ToRy
  • Laddar…
Selv jeg er klar til å sette en slant på at sengen får plass.
En gang var jeg imidlertid med på en smalere trapp og en bredere seng. Da kappet jeg bjelkene under sengen, og tok bort fjærene der. Så brettet jeg enkelt sammen sengen, så den bare ble 1m lang men dobbelt så tykk. Deretter skrudde jeg sammen bjelkene med plattjern.

• Liker
Dilato
  • Laddar…
Æh, de går aldri... 😒

Bor i Göteborg. Nesten klar til å reise ned og se når et par dyktige byggahusare tar seg an prosjektet. 😄 Jeg kan bidra med noen øl. 😄

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.