Hallo!
Lurer på om noen andre har kjøpt råspont på byggmax som ikke stemte i dimensjoner?
Holder på og bygger en terrasse og tenkte at jeg bestiller alt trevirke jeg skal ha til både terrasse og bod.
Til boden bestilte jeg råspont 22x95 og bestilte hjemlevering. Nå når jeg sto og så på treverket syntes jeg det så spinkelt ut for å være 22x95. Måler og det viser seg at alle jeg måler er 19x95.
Ser man på deres hjemmeside står det at de selger 17x95 og 22x95.
Så de har ikke engang noe med 19x95.
Vetikke om man orker å krangle, men det er irriterende. Er det noen flere som har opplevd dette?
Penger spiller ingen rolle, forskjellen er bare 250:- på det jeg bestilte, men jeg ville jo ha kraftigere råspont.
Lurer på om noen andre har kjøpt råspont på byggmax som ikke stemte i dimensjoner?
Holder på og bygger en terrasse og tenkte at jeg bestiller alt trevirke jeg skal ha til både terrasse og bod.
Til boden bestilte jeg råspont 22x95 og bestilte hjemlevering. Nå når jeg sto og så på treverket syntes jeg det så spinkelt ut for å være 22x95. Måler og det viser seg at alle jeg måler er 19x95.
Ser man på deres hjemmeside står det at de selger 17x95 og 22x95.
Så de har ikke engang noe med 19x95.
Vetikke om man orker å krangle, men det er irriterende. Er det noen flere som har opplevd dette?
Penger spiller ingen rolle, forskjellen er bare 250:- på det jeg bestilte, men jeg ville jo ha kraftigere råspont.
Ja og problemet er jo at hvis denne råsponten ikke holder nå og man trenger å kjøpe mer, så står man der og må håpe de fortsatt har 19x95 igjen siden alle andre kjører 22x95.b8q skrev:
3mm diff er ganske mye på tykkelsen og ikke akseptabelt når det skal være 22mm.
Forskjellen når det er trykkimpregnert da vet man jo fra starten at det kan variere mye fra 118-124mm avhengig av hvor våt den er.
Når man gjør et sånt halvstort prosjekt er det nok mer anbefalt å få tilbud fra "riktige" byggevarehus for det pleier å kunne bli billigere, spesielt med tanke på Byggmax sine dyre frakter. Byggmax liker jeg når man henter selv og får sortere ut de rette plankene og bordene fra de krokete for det er nok 50/50 der noen ganger.
Treverket skal du nok reklamere på om du irriterer deg over det.
Treverket skal du nok reklamere på om du irriterer deg over det.
Vil bare si det ble reklamasjon. Det morsomme var at når de spurte om jeg kunne ta med meg en råspont så fikk jeg se at det sto på råsponten 20x95. Så Byggmax råspont som står som 22x95 er altså 20x95.
Det endte med at de kom og hentet råsponten.
Fikk pengene tilbake og 200:- tilbake i frakt.
Det endte med at de kom og hentet råsponten.
Fikk pengene tilbake og 200:- tilbake i frakt.
Klikk her for å svare