Hei!
Holder på å bygge nytt gjerde og skal også sette opp et par porter. Problemet er at det sitter brukne hengselsbeslag som jeg vil få ut uten å sprekke stolpene. I 2 stk er det noe som ligner sveiseplugger, og i de andre 2 er det bolter igjen i, men som har gått av et stykke inn.
Da er mitt spørsmål, har dere noen gode forslag til å få ut disse?
Mvh Manne
Holder på å bygge nytt gjerde og skal også sette opp et par porter. Problemet er at det sitter brukne hengselsbeslag som jeg vil få ut uten å sprekke stolpene. I 2 stk er det noe som ligner sveiseplugger, og i de andre 2 er det bolter igjen i, men som har gått av et stykke inn.
Da er mitt spørsmål, har dere noen gode forslag til å få ut disse?
Mvh Manne
Medlem
· Västerbottens län
· 18 057 innlegg
Ikke varm, stenen kan sprekke. Å bore er et elende, sørg for å starte midt i og prøv å bore rett fra starten. Begynn med en mindre bor, 5mm kan være passende. Kommer boret mot stenen så blir det lett sløvt på kanten, men det finnes nye.
Protte
Protte
Avhengig av hvordan det ser ut så hadde jeg nok prøvd å sveise en øye. Tror ikke risikoen for at det sprekker er stor, men for sikkerhets skyld så la det avkjøles langsomt. Derimot kan det være vanskelig å få en sveisefuge hvis det er rustent.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 057 innlegg
Rust er ikke et større problem hvis man kjører med pinne, men hvis bruddstedet ligger innenfor overflaten, kan man ikke komme til for å sveise.
<< og i de andre 2 er det bolter igjen i, men som har gått av et stykke inn.>>
Protte
<< og i de andre 2 er det bolter igjen i, men som har gått av et stykke inn.>>
Protte
Klikk her for å svare