Hei, har behandlet en gammel pusset kjellervegg med Möge-fri fra JAPE. Veggen er i ganske dårlig stand og trenger å repareres og pusses. Nå tenker jeg at jeg kanskje skal benytte anledningen til å gå over veggen igjen med mold-fri for å være på den sikre siden - men hvor lang tid må man vente før veggen er klar til å fikses? Skal den være helt tørr? Den bør vel uansett fuktes når man setter i gang? Vi kommer til å pusse med hydraulisk kalkmørtel og etter hvert male med kalkmaling eller silikatmaling. Det er et hus fra 1925-ish og burde derfor være best med kalkmørtel ifølge det vi har lest. Men vi er litt interessert i om noen har erfaring med weber dry renovation kjellerpuss, om det kunne fungert for å motvirke fukt. Takk for alle (gode;) tips. Det føles veldig komplisert dette med materialer til gamle hus...

Følger men har også lest om Arden F5.
Finnes det her noen med erfaring?

A agl skrev:
Hei, har behandlet en gammel pusset kjellervegg med Mög-fri fra JAPE. Veggen er ganske dårlig stand og trenger å repareres og pusses. Nå tenker jeg at jeg kanskje skal benytte anledningen til å gå over veggen igjen med muggbeskyttelse for å være på den sikre siden - men hvor lang tid må man vente for at veggen skal være klar til å repareres? Skal den være helt tørr? den skal vel uansett fuktes når man setter i gang? Vi kommer til å pusse med hydraulisk kalkmørtel og etter hvert male med kalkmaling eller silikatmaling. Det er et hus fra 1925-ish og burde derfor være best med kalkmørtel ifølge det vi har lest. Men vi er litt interessert i om noen har erfaring med weber dry renovation kjellerpuss, om det kunne fungerte for å motvirke fukt. Takk for alle (gode;) tips. Det føles veldig forvirrende dette med material til gamle hus...
Hei,

Sitter i samme situasjon som dere gjorde for noen år siden. Hvilken mørtel brukte du og har det fungert bra? Har også sett på Weber dry renovation i stedet for kalkmørtel men det virker ikke å være mye info om det.

Takknemlig for svar 😊

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.