4.090 lest ·
20 svar
4k lest
20 svar
etasjeskiller
Allvitende
· Stockholm
· 1 831 innlegg
Reglene er nok. Om huset skulle bevege seg spiller det ingen rolle hvilken dimensjon reglene har.
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Om du skrur de nye reglene i tømmeret så sitter de jo stødig.
Og med riktige plater så burde det bli stabilt.
Det eneste som bekymrer meg er hva som skjer i vinklene mellom vegg og gulv, og i hjørnene mellom veggene.
Vil det bli så stivt at bevegelsene i husstammen ikke medfører noen lekkasje.
Nå vet jeg at jeg maler fanden på veggen, men som sagt, jeg har litt fobi for keramikk i trehus.
Og med riktige plater så burde det bli stabilt.
Det eneste som bekymrer meg er hva som skjer i vinklene mellom vegg og gulv, og i hjørnene mellom veggene.
Vil det bli så stivt at bevegelsene i husstammen ikke medfører noen lekkasje.
Nå vet jeg at jeg maler fanden på veggen, men som sagt, jeg har litt fobi for keramikk i trehus.
Det du beskriver er naturligvis berettiget, samt noe man skal ta med i beregningene. Men om man tenker på alle nybygg der man plasserer et bad på andre etasje, burde det ikke bli det samme?
Du må ha det første badet på bakkenivå så jeg tror ikke det er så vanlig med bad på ovenpå. Skal man ha fliser på trebjelkelag anbefaler jeg alltid å støpe EPS,Greven1982 skrev:
Jeg har jobbet som flislegger i 14 år og sett mange dårlig utførte bad, mange i sportsstuer bygget på 70-tallet.
Det er få bad som har hatt sprukne fliser, der det har sprukket har det oftest vært på grunn av tapte gjenstander.
Dagens tetningsfolie er veldig slitesterk uansett temperatur, og det er nok slik at en plastmatte er skjørere ved +10-12 grader som pleier å være standard temperatur innendørs når det står tomt.
En varm matte er nok derimot mye mer tøyelig enn en folie.
Det er få bad som har hatt sprukne fliser, der det har sprukket har det oftest vært på grunn av tapte gjenstander.
Dagens tetningsfolie er veldig slitesterk uansett temperatur, og det er nok slik at en plastmatte er skjørere ved +10-12 grader som pleier å være standard temperatur innendørs når det står tomt.
En varm matte er nok derimot mye mer tøyelig enn en folie.
Ingen plast som dampsperre i baderomsveggen.
Du har jo allerede en tettsjikt innenfor flisene.
Men jeg vil gjenta, til det kjedsommelige:
http://www.byggahus.se/forum/byggmat...15#post2172040
Men hvordan er det mot ytterveggene?
Du har jo allerede en tettsjikt innenfor flisene.
Men jeg vil gjenta, til det kjedsommelige:
http://www.byggahus.se/forum/byggmat...15#post2172040
Men hvordan er det mot ytterveggene?
Klikk her for å svare