Heisann!
Jeg har en liten fundering siden jeg ikke helt liker synet av beslag selv om de er ekstremt praktiske. På min hagestue vil jeg ikke ha noe takutstikk slik at takbjelkene vil koble til bærelistens side. Holder det hvis jeg limskruer fast en 45x45 regel for å bære opp en 56x180 takbjelke?
Fakta:
Takbjelkenes spennvidde: 3 meter.
Bærebjelke 90x225 spennvidde: 3,4 meter.
Takbelegg: Råspont, takpapp og panneplater.
Takk på forhånd, gutter og jenter!
Jeg har en liten fundering siden jeg ikke helt liker synet av beslag selv om de er ekstremt praktiske. På min hagestue vil jeg ikke ha noe takutstikk slik at takbjelkene vil koble til bærelistens side. Holder det hvis jeg limskruer fast en 45x45 regel for å bære opp en 56x180 takbjelke?
Fakta:
Takbjelkenes spennvidde: 3 meter.
Bærebjelke 90x225 spennvidde: 3,4 meter.
Takbelegg: Råspont, takpapp og panneplater.
Takk på forhånd, gutter og jenter!
Kom igjen, jeg vet at dere kan dette!
Eller var det et dumt spørsmål kanskje?
Jeg gjorde så på mitt uterom. Underlettet også monteringen utrolig mye. Har saltak og satte 45-er både på mønebjelke og ytre bjelkelag. Så var det bare å legge takbjelkene på plass.
Men... jeg kompletterte også med å dra noen fete skruer fra bjelkelagets utside inn i endeveden på takbjelkene. Føles som det sitter litt bedre sammen da. Mitt bjelkelag er dog bare 42mm tykt.
Men... jeg kompletterte også med å dra noen fete skruer fra bjelkelagets utside inn i endeveden på takbjelkene. Føles som det sitter litt bedre sammen da. Mitt bjelkelag er dog bare 42mm tykt.
Ja det er klart, noen spesielle anbefalinger? Tenkte meg en 6.0x100 skrue CC 30cm? Hva slags lim ville vært mest passende? Hvilken som helst trelim?
Klikk her for å svare