N
neo11
Huseier
· Stockholm/Bromma
· 2 463 innlegg
neo11
Huseier
- Stockholm/Bromma
- 2.463 innlegg
Vegen er smal på tegningen, da "pleier" den ikke å være bærende, ytterveggene som er tykkere på tegningen er bærende.
Så ser man jo bare et rammeverk for å skru plater, ser ingenting bærende i veggen.
Vet ikke om noen andre har en annen oppfatning.
Så ser man jo bare et rammeverk for å skru plater, ser ingenting bærende i veggen.
Vet ikke om noen andre har en annen oppfatning.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.121 innlegg
Jeg har bedt en av forumets eksperter innen byggkonstruksjon se på denne tråden, men jeg vet selvsagt ikke om han har tid. Med den typen takstoler tør jeg ikke engang gjette.Bokani skrev:
Takstolene ser ut til å ligge på tvers av huset, så veggen du vil rive ligger parallelt med takstolene. Da bærer ikke veggen en del av takkonstruksjonen.
Derimot kan veggen fungere som støtte for innertaket. Hvor mye ser du på loftet?
Har du isolasjon på innertaket?
Derimot kan veggen fungere som støtte for innertaket. Hvor mye ser du på loftet?
Har du isolasjon på innertaket?
Takpannelen er spikret mot takstolene. Jeg tittet på loftet og over innerveggene er takstolene, mellomrommet er 120. Jeg tok bort listene som skjuler både skavene og spikerne. Man ser på bildene. mvh bokaniharry73 skrev:

N neo11 skrev:
N neo11 skrev:
Tvilende om støtte for innertaket, listen i stuen som jeg fjernet var bare 3 cm bred og 0,5 tykk.N neo11 skrev:

Klikk her for å svare