Jeg har en vegg som jeg vil fjerne i kjelleren, se grønn pil. Jeg har vanskelig for å se at den skulle være bærende, men hva synes dere? Planen er å åpne opp det hele litt for å få et vettig vaskerom.

• Plantegning av en kjeller med en grønn pil som peker på en vegg i pannrommet, vurdert for fjerning for å utvide vaskerommet.
  • Plantegning av kjeller med en grønn pil som peker på en vegg som vurderes for fjerning for å utvide vaskerommet.
  • Plantegning av en kjeller med en grønn pil som markerer en vegg i et soverom, vurdert for fjerning for å lage en større vaskekjeller.
  • Tegning av husstruktur med vegger i to etasjer. En grønn pil peker på en vegg i kjelleren som vurderes for fjerning.
  • 3D-plan av en kjeller med en grønn pil som peker på en oransje vegg. Inkluderer vaskemaskiner og andre apparater for vaskerom.
H Hammarfall skrev:
Jeg har en vegg som jeg vil fjerne i kjelleren, se grønn pil. Jeg har vanskelig for å se at den skulle være bærende, men hva synes dere? Planen er å åpne opp det hele litt for å få en fornuftig vaskerom.
Nei den er ikke bærende

• Liker
Hammarfall
  • Laddar…
Lett som en plett å rive den veggen. Skulle jeg også kunne plukke denne veggen?
(oransje markering)

• Plantegning med markert oransje vegg mellom tørkerom og gang, forespørsel om mulig å fjerne.
Det er mulig, men ikke helt sikkert. Hvordan er bjelkelaget mellom kjeller og første etasje utført?

J justusandersson skrev:
Det er mulig men ikke helt sikkert. Hvordan er bjelkelaget mellom kjeller og første etasje utført?
Jeg har dessverre for dårlig kunnskap om det. Vet at det er betong men ikke så mye mer enn det. Jeg lurte mest på for å prøve å finne en passende planløsning, men det er kanskje like greit at veggen er igjen.

Om det er et betongdekke må man sjekke armeringstegningene for å kunne si noe sikkert. Jeg tror ikke det er verdt bryet.

• Liker
Hammarfall
  • Laddar…
J justusandersson skrev:
Om det er et betongdekke må man sjekke armeringstegningene for å kunne si noe sikkert. Jeg tror ikke det er verdt bryet.
Takk. Veggen får bli stående.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.