Har forsøkt å finne noen konkret info om puss bruk c er likverdig et gjennomfarget bruk f.eks Finja säckskurningsbruk vs pussbruk c hand combimix
Noen som kan dra litt raskt for meg om det finnes noen praktisk forskjell? Min hensikt er å legge det på en teglfasade.
Gjennomfarget puster mer enn malt puss noen andre fordeler?
Noen som kan dra litt raskt for meg om det finnes noen praktisk forskjell? Min hensikt er å legge det på en teglfasade.
Gjennomfarget puster mer enn malt puss noen andre fordeler?
Tror de gjemmer seg her:
https://www.byggahus.se/forum/forums/stenhus.29/
Det er jo generelt sett ikke mørtelen som er dyr, det er jo tiden. Hvorfor ta sjansen? Utendørs på et så følsomt sted som en fasade (og som blir vanskelig å utbedre, om det ikke blir bra) ville jeg nok ikke ha tatt sjansen, definitivt ikke nær bakken eller på et sted som er utsatt for vann. Baksiden av garasjen, som ikke synes kanskje man kunne ha tatt sjansen på...
https://www.byggahus.se/forum/forums/stenhus.29/
Det er jo generelt sett ikke mørtelen som er dyr, det er jo tiden. Hvorfor ta sjansen? Utendørs på et så følsomt sted som en fasade (og som blir vanskelig å utbedre, om det ikke blir bra) ville jeg nok ikke ha tatt sjansen, definitivt ikke nær bakken eller på et sted som er utsatt for vann. Baksiden av garasjen, som ikke synes kanskje man kunne ha tatt sjansen på...
Det er sikkert at jeg har lagt tråden feil da.B BSOD skrev:Tror de gjemmer seg her:
[lenke]
Det er jo generelt sett ikke mørtelen som er dyr, det er jo tiden. Hvorfor ta sjansen? Utendørs på et så sensitivt sted som en fasade (og som blir vanskelig å ordne, om det ikke blir bra) ville jeg nok ikke tatt sjansen, definitivt ikke nær bakken eller på et sted som er utsatt for vann. Baksiden av garasjen, som ikke synes kunne man kanskje ha tatt en sjanse på...
Nei, nettopp man vil jo ikke ta sjansen med det men litt derfor jeg lurer på om det egentlig finnes noen forskjell mellom dem mer enn selve fargen.
Sjekk hva forskjellen er på størrelsen på ballast, altså sanden. Pussmørtel C pleier å ha opptil 3 mm. Det betyr at du må legge på et tykkere lag enn 3 mm for å unngå risikoen for steiner som ødelegger alt når du begynner å skure.
Jeg kjenner ikke til det andre produktet, men en sekkskuringsmørtel høres ut som om det er ment for nettopp det, dvs ballast med mindre steiner, ofte 1 mm. Velg etter behov.
Jeg kjenner ikke til det andre produktet, men en sekkskuringsmørtel høres ut som om det er ment for nettopp det, dvs ballast med mindre steiner, ofte 1 mm. Velg etter behov.
Det finnes puss c hånd, 0-1mm. Men du har rett, steinen er finere i sekkeskur posen, utvalgt for fargen osv.ylven skrev:
Sjekk hva som er forskjellen på størrelsen på ballast, altså sanden. Pussmørtel C pleier å ha opptil 3 mm. Det betyr at du må påføre et tykkere lag enn 3mm for at du ikke skal risikere steiner som ødelegger alt når du begynner å skure.
Jeg kjenner ikke til det andre produktet, men en saccoskuringsmørtel høres ut som om det er ment for nettopp det, dvs ballast med mindre steiner, ofte 1mm. Velg etter behov.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Dyrare faktura än offerten jag godkände. Vad gäller?
Juridik -
Å helt plötsligt så är elen dyrare på nätterna???
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Kommer solceller från Kina blir dyrare eller billigare?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Pågående utbyggnadsprojekt har blivit 50% dyrare, vad kan jag göra?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Rotavdraget gör ju bara så allt blir dyrare! 25000 för att tvätta
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.