Jeg har tidligere installert en stang i soveromstaket for å henge ut ryggen i, brukte da pinnexpander, M10x90, det satt ORDENTLIGT, men det jeg nå ønsker å sette opp (bifogad bild) i betongtaket i stuen trenger å være litt mer estetisk, vil kunne demontere festet uten at en gjengestang blir igjen i taket som ved installasjon med pinnexpander (der det da må vinkelslipes jevnt), har da sett alternativet "slagankare" men vet ikke om det er like holdbart? Det trenger å tåle min kroppsvekt (80kg) i bevegelse.
Ser mer ut som et feste for en voksen huske😬😀R robin_nerf skrev:Jeg har tidligere installert en stang i soveromstaket for å henge ut ryggen i, brukte da pinnexpander, M10x90, det satt ORDENTLIG, men det jeg nå ønsker å sette opp (bifogad bild) i betongtaket i stuen trenger å være litt mer estetisk, vil kunne demontere festet uten at en gjengestang blir igjen i taket som ved installasjon med pinnexpander (der det da må vinkelslipes jevnt), har da sett alternativet "slagankare" men vet ikke om det er like holdfast? Det trenger å tåle kroppsvekten min (80kg) i bevegelse.
Har ikke behov for at det skal gå raskt, slagankerne (4 stk totalt) tar så lite tid som det tar så lenge det sitter godt nok i taket for en manskroppF fribygg skrev:
Essves eller Hiltis slaganker (Hilti har vært i 50 år tror jeg) da bores det inn så hele hylsen går inn + 5 mm, og så sies det et don beregnet for den. Det går bra å ta hvilket som helst don som går inn i hylsen og slå inn kilen som finnes i den til bunnen. Kan også gå å først slå inn kilen og deretter dra inn en bolt som er lang og dra til, de sitter steinhardt og går ikke å få ut igjen. Gjør jo ingenting da de sitter så dypt.
H
Hallerudsbo
Verktøyentusiast
· Värmland
· 3 837 innlegg
Hallerudsbo
Verktøyentusiast
- Värmland
- 3.837 innlegg
Klikk her for å svare