Er PL400 ikke lenger like giftig? Tidligere var den vel til og med forbudt å bruke på jobb? Nå virker den mindre farlig enn PL600? Se her: https://www.illbruck.com/sv_SE/produkter/illbruck-innovationer/valj-ratt-monteringslim/ Under "Miljø & helse" får den høyest poeng?
Jeg skal lime et furugulv der det ikke går an å skru på ca 1 kvm, og jeg har barn som sannsynligvis vil være i nærheten og dessuten sove ikke langt unna senere. Er det farlig? Bør det unngås? Eller er den ikke lenger farlig?
Har lest at trelim ofte er bevist kreftfremkallende - er PL400 det også?
Vennlige hilsener,
Jeg skal lime et furugulv der det ikke går an å skru på ca 1 kvm, og jeg har barn som sannsynligvis vil være i nærheten og dessuten sove ikke langt unna senere. Er det farlig? Bør det unngås? Eller er den ikke lenger farlig?
Vennlige hilsener,
Medlem
· Västmanland
· 194 innlegg
Besvarer ikke spørsmålet ditt men hvorfor skulle et stoff som du ikke engang kommer i kontakt med være skadelig?MrZero skrev:Er PL400 ikke lenger like giftig? Tidligere var den vel til og med forbudt å bruke på jobb? Nå virker den mindre farlig enn PL600? Se her: [lenke] Under "Miljø & helse" får den høyest poeng?
Jeg skal lime et furugulv der det ikke går an å skru på ca 1 kvm og jeg har barn som sannsynligvis kommer til å være i nærheten og dessuten sove ikke langt fra siden. Er det farlig? Bør det unngås? Eller er den ikke lenger farlig?
Vennlige hilsener,
Muligens radioaktivitet kan trenge igjennom, verken gift eller asbest.
Så lenge du bruker limet til de bruksområdene det er ment for og bruker det i henhold til instruksjonene, trenger du ikke bekymre deg.
Hvis limet virkelig var farlig, ville det ikke blitt solgt.
Hvis limet virkelig var farlig, ville det ikke blitt solgt.
Mats-S
Bygningsveteran
· Sollentuna
· 3 617 innlegg
Mats-S
Bygningsveteran
- Sollentuna
- 3.617 innlegg
PL400 er helt ufarlig. I mitt tidligere liv som Tømrer/Snekker brukte vi det nesten daglig ... enn så lenge (25 år siden) så har jeg ingen skader av det ... hva jeg vet 
Bruk plasthansker hvis du er bekymret, utmerket å lime et furugulv med.
Bruk plasthansker hvis du er bekymret, utmerket å lime et furugulv med.
Klikk her for å svare