P
Er PL400 ikke lenger like giftig? Tidligere var den vel til og med forbudt å bruke på jobb? Nå virker den mindre farlig enn PL600? Se her: https://www.illbruck.com/sv_SE/produkter/illbruck-innovationer/valj-ratt-monteringslim/ Under "Miljø & helse" får den høyest poeng?

Jeg skal lime et furugulv der det ikke går an å skru på ca 1 kvm, og jeg har barn som sannsynligvis vil være i nærheten og dessuten sove ikke langt unna senere. Er det farlig? Bør det unngås? Eller er den ikke lenger farlig?

Har lest at trelim ofte er bevist kreftfremkallende - er PL400 det også?

Vennlige hilsener,

MrZero skrev:
Er PL400 ikke lenger like giftig? Tidligere var den vel til og med forbudt å bruke på jobb? Nå virker den mindre farlig enn PL600? Se her: [lenke] Under "Miljø & helse" får den høyest poeng?

Jeg skal lime et furugulv der det ikke går an å skru på ca 1 kvm og jeg har barn som sannsynligvis kommer til å være i nærheten og dessuten sove ikke langt fra siden. Er det farlig? Bør det unngås? Eller er den ikke lenger farlig?

Har lest at trelim ofte er bevist kreftfremkallende - er PL400 det også?

Vennlige hilsener,
Besvarer ikke spørsmålet ditt men hvorfor skulle et stoff som du ikke engang kommer i kontakt med være skadelig?

Muligens radioaktivitet kan trenge igjennom, verken gift eller asbest.

Så lenge du bruker limet til de bruksområdene det er ment for og bruker det i henhold til instruksjonene, trenger du ikke bekymre deg.

Hvis limet virkelig var farlig, ville det ikke blitt solgt.

• Liker
pacman42 og 1 annen
  • Laddar…
Mats-S
PL400 er helt ufarlig. I mitt tidligere liv som Tømrer/Snekker brukte vi det nesten daglig ... enn så lenge (25 år siden) så har jeg ingen skader av det ... hva jeg vet :)
Bruk plasthansker hvis du er bekymret, utmerket å lime et furugulv med.

• Liker
1
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.