Leter etter vindskier 170/22mm til byggingen og for å slippe å skjøte så ville det vært fint med 8m lengder. Taket er 7,60. Det ser ut som 7,20 er en form for standard for det finnes hos mange trelastbutikker, men ingen kan skaffe lengden jeg leter etter. Er det bare å gi opp og skjøte eller finnes det en leverandør som selger 8m?

Om det ikke finnes hos byggevarehusene, så ville jeg snakket med en lokal sag eller bonde som sager, riktignok ikke så sannsynlig at de har så lange stokker til tørk. Men det kan jo hende.

• Liker
Marive
  • Laddar…
JanneT5 skrev:
Leter etter vindskier 170/22mm til byggingen og for å slippe å skjøte så ville det vært fint med 8m lengder. Taket er 7,60.
Det ser ut som 7,20 er en slags standard for det finnes hos mange trelastbutikker, men ingen kan skaffe lengden jeg leter etter.
Er det bare å gi opp og skjøte eller finnes det en leverandør som selger 8m?
Ikke svar på spørsmålet ditt helt, men hos min bolist butikk oppdaget jeg forrige uke en form for planke som var grunnet og som var rett på alle kanter men kortendene var not og fjær. Spurte hva det var og det var tydeligvis en produsent som hadde laget disse til folk som trenger lange vindskier. Men de var tykkere enn 22mm, husker ikke kanskje 28mm. Var tydeligvis fordi skjøten slår seg ellers.

Som sagt vet jeg at det ikke var svar på spørsmålet ditt eller om det var dette du mente med å skjøte vindskiene.

• Liker
Pastorn70
  • Laddar…
Takk så mye, ja egentlig så er jo ikke plankene så lange, de er skjøtet på fabrikk fortalte snekkeren. Har snakket med det lokale sagbruket som dessuten kjørte lego for et eller annet grossistfirma som solgte vindskier i ett stykke. Denne virksomheten ble imidlertid lagt ned for noen år siden.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.