Har litt fundering på om det er slik man gjør om man vil dele av to rom med garderober. Se vedlagt bilde! Trenger man noen isolasjon (lyd)? Takk for råd og tips!

MvH Anders

• Gulvplan som viser to rom delt av garderober, indikert med tekst "GARDEROB". Rom A og Rom B holdt adskilt med skive; spørsmålet om lydisolering.
funker.

men jeg hadde nok bygget ekte vegger som garderobene passer i
og hatt litt isolasjon i så man slipper å høre hverandre mellom rommene...

Bygg med ekte vegger.
Den dagen man vil bytte garderober, så setter man ikke pris på løsninger som innebærer at man må bygge om veggene.

Vegkonstruksjon passende...
Gips, 45x70 med isolasjon, gips. dvs veggens tykkelse blir 96 mm.
Trenger man bedre festemuligheter, så legg til spon eller osb bak gipsen, dvs 12 mm på hver side.

Det kan være passende å allerede nå vurdere fremtidige behov; vil man bytte til skyvedører, så husk at totaldybden da blir nærmere 700 mm enn 600 mm.

/Kent
/Kent

Hvis du fyller hulrommet med steinull og gjerne to lag gips, kan det fungere ganske greit lydmessig. Jeg har tilsvarende løsning uten isolasjon og med et lag tretex mellom mine tenåringens rom, som ikke er vellykket. Det er nok at den ene har TV-en på om kvelden, så blir det et himla liv fordi det høres igjennom... Tenker å skru på noen lag gips for å forhindre blodutgytelse... :)

Du må sørge for at den ene siden ikke har kontakt med den andre. Det jeg mener er om du legger en 45+95 der oppe og en lik der nede. Har stendere som står opp som er 45+70. Så det blir som en slalåmbane. De ulike sidene av rommets stendere og gips må ikke møtes. Du skal ha en så tung isolasjon som mulig, ta steinull. Lykke til. Er det noe som er uklart? Skriv.

Det funker å gjøre som du har tenkt, men går garderobene helt opp mot taket? ellers blir det litt merkelig med gips på kun én side av reglene.. Om det er en tankevurpa, og garderobene ikke går til taket, så ville jeg også ha bygd en vegg mellom den ensomme garderoben og de andre.

Du skal ha gips på begge sider.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.