Hei,
Skal bygge en pergola over mitt kommende utekjøkken. Den består av stående 45x195 bjelker og på disse hviler 45x195 bjelker. Mitt spørsmål til dere alle er - Hvordan sammenføyer jeg disse best slik at det blir stabilt? Skal man bruke en hullplate (ikke så pent), lange skruer eller skal man sage ut/ta ut på en eller annen måte? Hvordan hadde dere gjort det?

Se bilde for hvordan det skal se ut.

Takk!

Pergola over utekjøkken med grill, bygget av 45x195 reglar, plassert på terrasse med steinbelegg; dekorative planter i bakgrunnen.

Limskru sammen både stolper og bjelker.
Ved stolpen så kapper du en av 45x195 slik at halve bjelken kan ligge i sin fulle lengde på stolpen. Den andre 45x195 i stolpen utfreser du 45mm slik at den andre halvdelen av bjelken har et opplegg.
Resterende 150mm av stolpen går opp til ØK bjelken som du deretter kan skruve fast bjelken i.

• Liker
MargarinBjörnen
  • Laddar…
H Henrikkkkkk skrev:
Limskru sammen både stolper og bjelkene.
Ved stolpen så kutter du en av 45x195 slik at halve bjelken kan ligge i sin fulle lengde på stolpen. Den andre 45x195 i stolpen hakker du ut 45mm slik at den andre halvdelen av bjelken har en støtte.
Resterende 150mm av stolpen går opp til ØK bjelke som du deretter kan skru fast bjelken i.
Takk så mye. Hvis jeg forstår deg riktig så er det slik jeg skal gjøre det?

Byggprosjekt med betong, treverk og stein; nærbilde av hjørne med grå struktur og terrasse plank.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.