Hei,
Kjøpte nylig familiens første hus bygget i 1969. Vi vil bevare så mye av tidsånden som mulig, men enkelte ting må endres.
En slik oppdatering er de to buene i teglveggen. Vi vil ha veggen igjen, men fjerne buene så det blir en jevn teglvegg.
Er dette mulig og hva er da den beste måten å takle denne lille utfordringen?
Takknemlig for hjelp.
Kjøpte nylig familiens første hus bygget i 1969. Vi vil bevare så mye av tidsånden som mulig, men enkelte ting må endres.
En slik oppdatering er de to buene i teglveggen. Vi vil ha veggen igjen, men fjerne buene så det blir en jevn teglvegg.
Er dette mulig og hva er da den beste måten å takle denne lille utfordringen?
Takknemlig for hjelp.
Medlem
· Blekinge
· 12 272 innlegg
Stilig! Uvurderlig for minnestunder.
Man banker bort hvelvet, prøver å unngå at hele muren ovenfor raser (et hvelv har alltid en bærende funksjon) og så murer man igjen hullet.
Det største problemet er å finne passende murstein og mørtel. Selve jobben kan en murer løse. Jeg selv hadde ikke gitt meg på det selv om jeg normalt ikke er redd for noe.
Man banker bort hvelvet, prøver å unngå at hele muren ovenfor raser (et hvelv har alltid en bærende funksjon) og så murer man igjen hullet.
Det største problemet er å finne passende murstein og mørtel. Selve jobben kan en murer løse. Jeg selv hadde ikke gitt meg på det selv om jeg normalt ikke er redd for noe.
Medlem
· Blekinge
· 12 272 innlegg
Heng opp bilder og unngå en rekke problemer og kostnader.
Takk for svarene - å dekke over dem er ikke en helt dum idé faktisk. Er strømmen trukket fram i veggen til de to lampene så kan ledningene til TV-en jo skjules ganske bra 😊
Eller kontakte murermester om de må bort.
Eller kontakte murermester om de må bort.
Klikk her for å svare