På besøk i Norges hovedstad fant vi en skifervegg som vi virkelig falt for (se bilde). Likte denne "smal-stripete" varianten. Vi har tenkt å sette vår over kommoden på badet. Spørsmålet er bare hvor man i Sverige finner lignende? Noen som har sett? Noen som har satt opp lignende stein på badet og vil inspirere med noen bilder?

Den vi fant leveres fra Norsk Steinmiljø og heter kort og godt: Stone Wall

Bilde var det beste jeg kunne finne...

1024-sws-05.jpg

Finnes lignende på de fleste fliseforretninger. Så det på Bauhaus sist jeg var der f.eks.

Hva jeg tidligere har sett så kjører Bauhaus på falske steiner som IKKE ser bra ut. Synes ikke steinene kommer godt frem på dette bildet. Men er som sagt ute etter stablede smale steiner. Cirka 1 cm brede steiner

http://www.dekora.se/?articleId=3070&lang=SE&topId=58.2
Dekora har kjempefine fasadesteiner, anbefaler alle å dra til deres utstilling som ligger ved Riksvei 27 mellom Gislaved og Anderstorp i vestre Småland. De har hele deres sortiment så det går an å se på i virkeligheten og mye av sortimentet er satt opp i forskjellige miljøer!

Har sjekket Stenbolaget, Dekora og Flisaby. De har mye fint, men ikke det jeg er ute etter. Den som Norsk Steinmiljø er også mer håndterlig enn mange andre natursteiner siden den veier nesten halvparten av de fleste jeg har sett på. Er nemlig litt bekymret for hvordan veggene mine skal klare vekten av steinene.

Ardex: Skal prøve å ringe Stenbolaget.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.