Hei...

Vi holder på å gjøre om i vår vaskerom og i stedet for noe tapet eller lignende så tenkte vi ha panel på veggen... Eller liggende kløyveside som man setter med ca 5 mm mellomrom som deretter males....

Så til spørsmålet... Er det greit å ha vindsperre bak "panelet"? Det er jo en enkel og pen måte å få en svart bakgrunn til plankene... Det samme er planlagt i taket...

Finnes det noen regler eller problemer som forhindrer dette? Tenkte mest på brannrisiko eller lignende da pappen vil ligge rundt noen spoter i taket...

Eller finnes det noe annet materiale som egner seg bedre til dette?

Kom gjerne med synspunkter og dumforklaringer :)

mvh

Når det gjelder brannrisiko og så vet jeg ikke, men jeg vil tro at det er en risiko for lukt. Pappen lukter jo litt asfalt eller hva det nå er.

hmmm jeg luktet på pappen og jeg kjente ingen større lukter, men det er jo vanskelig å vite før alt er oppe
...
Noen som vet om noe annet materiale som er svart som man kan sette bak "panelen" ??

Jeg har sett snekkere gjøre akkurat som du tenkte, så det er nok ingen større problemer.

takkar ;)

i dag går det opp uansett... blir litt annerledes i taket pga spottene, der legger jeg kun remser av vindskyddet så det akkurat dekker glipen mellom plankene... alt for å være på den sikre siden :)

mvh

Jeg har satt vindpapp på innsiden som du beskriver og det har fungert bra uten lukt...

svartmalt masonite funker også veldig bra

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.