Hei!

Jeg holder på med en garasje hvor jeg skal dele av et lite område for vaskerom.

I garasjen tenkte jeg å kle alle fire veggene innvendig med OSB-plater og deretter gips utenpå.

Området for vaskerommet som vil være i et hjørne av garasjen og skilles av med to innervegger tenkte jeg å flislegge.

Det jeg lurer på er om det er upassende med OSB bak gipsen i et slikt område?

Jeg har nemlig for meg at i hvert fall i dusjområde kan det ikke være tre-plate-materiale umiddelbart inntil gipsplatene som man flislegger på.

Takknemlig for svar.

Mvh
Fredrik

hei.

Finnes det noen vits med osb, for om du fliser må du jo uansett plugge om du vil ha opp noe på den flislagte veggen. Dobbelgips er du jo sikker på at det er dødt bak, så ikke stenderne lever om.

Men du kanskje har en idé angående osb platen?

Mikael_L
fredand44 skrev:
Jeg har nemlig for meg at i hvert fall dusjområde får det ikke være tre-plate-materiale direkte kloss inn mot gipsplatene som man fliser på.
Og der får det jo ikke være gips heller ... hvis man skal være nøyaktig.

Men jeg kan ikke svare, for jeg kan for lite. Men jeg tror at du kan ha OSB+gips i vaskerom.

Jo, du kan ha osb eller plyfa under gipsen, men du bør ha en bedre kvalitet på gips enn en vanlig gips...om man skal va pirkete

Hei!

Takk for veldig gode svar!

Men det høres ut som om det er aller best med dobbeltgips, og da gjerne med slikt spesialgips for fuktige rom?

Tanken med OSB er at jeg tenkte å skru fast tørketrommelen på veggen, den er nemlig ikke så stor. Men når dere sier det, så kanskje det blir for svakt likevel.

Mvh
Fredrik

Ja, ikke kommer tørketrommelen til å gå mange ganger før den står på gulvet igjen.:)

Murer opp med noen lekablokker til riktig høyde og skru på en søt liten dør, så får du et sted å oppbevare vaskemiddel og lignende.

Mikael_L
En ev tørketrommel skal du feste i stendere og kortlinger. Bare i plate materialet blir nok ikke bra.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.