Renoverer et hus fra 1920. Alt trenger å gjøres typ... Huset har nå fått nye rør. Måtte sanere bort asbestgulv som også hadde asbest i lim. Blir derfor litt undrende angående 2 andre materialer.
1/Gulvet i garasjen. Hva tror dere dette materialet er? Er ganske mykt.
2/ trodde det var en våtromsbelegg i det større badet, men når jeg river løs en bit føles det mer som tapet...

Kan jeg puste lettet ut angående asbest i disse materialene tro. Har ikke hørt om at asbest finnes i våtromstapet. Tynn, bøyelig og lett å rive av. Kanskje jeg skal brenne en bit?

Flere personer har lurt på hva det er som nå ligger som gulvet i garasjen rett mot bakken. Noen som vet?
 
  • Et lite stykke av grått og hvitt papiraktig materiale ligger på en brun treoverflate. Materialet virker bøyd og revet i kanten.
  • Et stykke gulv med ruglete overflate løftet opp i hjørnet, viser underlaget under. Gulvet ser ut til å være i et eldre bygg eller garasje.
  • Blått flisemønster på vegg, ligner på fernsak og blader.
  • Liker
Ti HuT
  • Laddar…
Bilde 1 ser ut som asbestmatte som pleier å sitte som brannbeskyttelse i fyrrom og bak el-sentraler. Eller er det baksiden av tapetet?
 
useless useless skrev:
Bild 1 ser ut som asbestmatte som pleier å være brandbeskyttelse i fyrrom og bak el-sentraler. Eller er det baksiden av tapeten?
Ja,, blåmønstret forside og bakside tapet på bilde.
 
Ok. Da er det med største sannsynlighet ikke asbest i den iallfall.
 
  • Liker
Joselifine
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.