Jeg planlegger å gjøre noe med trappen min.

Den tiltaler meg ikke estetisk. Jeg har lest i flere tråder her at en lakkfjerner, spesifikt Metabo LF skal være redningen i nøden og også gjøre hele prosessen mer overkommelig.

Målsettingen min er å slipe ned trappen så man ser årringen og deretter beise eller lakke.

Dere som har erfaring med å renovere trapper, med trappenese/overheng, er jeg for naiv her?

• Hvitmalt tretrapp med flere trinn, sett nedenfra, planlegges for sliping og behandling for å forbedre estetikk og synliggjøre ådring.
  • En hvitmalt trapp med slitne kanter. Et tau fungerer som rekkverk. Veggen er også hvit. Trappen vurderes for sliping og lakkering.
H
S Stockholm.Karlshamn skrev:

Den tiltaler meg ikke estetisk. Jeg har lest i flere tråder her at en lakkstriper, spesifikt Metabo LF skal være redningen i nøden og også gjøre hele prosessen mer overkommelig.

Mitt mål er å slipe ned trappen så man ser årringene og deretter beise eller lakke.

Dere som har erfaring med å renovere trapper, med trappnese/overheng, er jeg for naiv her?
Ville ikke gjort den jobben det tar mye tid og krefter. Gå til en finsnekker som lager plater som limes på trappetrinnene med overheng. Vi gjorde slik med 2 cm tykk oljet Eik med fasetterte kanter.

• Trinn laget av 2 cm tykk eik, limt med overheng.
RoTe
S Stockholm.Karlshamn skrev:

Den tiltaler meg ikke estetisk. Jeg har lest i flere tråder her at en lakkfjerner, spesifikt Metabo LF skal være redningen i nøden og også gjøre hele prosessen mer overkommelig.

Mitt mål er å slipe ned trappen så man ser årringene og deretter beise eller lakke.

Dere som har erfaring med å renovere trapper, med trappenese/overheng, er jeg for naiv her?
Legg matte i trappen bare så blir det fint.

Jeg liker det gamle hederlige: https://mattjatten.com/produkter/trapp-klippan-beige/
Men dette er mer moderne: https://www.jula.se/catalog/hem-och...ttor/trappstegsmattor/trappstegsmatta-022958/

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.