Jeg planlegger å gjøre noe med trappen min.
Den tiltaler meg ikke estetisk. Jeg har lest i flere tråder her at en lakkfjerner, spesifikt Metabo LF skal være redningen i nøden og også gjøre hele prosessen mer overkommelig.
Målsettingen min er å slipe ned trappen så man ser årringen og deretter beise eller lakke.
Dere som har erfaring med å renovere trapper, med trappenese/overheng, er jeg for naiv her?
Den tiltaler meg ikke estetisk. Jeg har lest i flere tråder her at en lakkfjerner, spesifikt Metabo LF skal være redningen i nøden og også gjøre hele prosessen mer overkommelig.
Målsettingen min er å slipe ned trappen så man ser årringen og deretter beise eller lakke.
Dere som har erfaring med å renovere trapper, med trappenese/overheng, er jeg for naiv her?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 innlegg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5.623 innlegg
Ville ikke gjort den jobben det tar mye tid og krefter. Gå til en finsnekker som lager plater som limes på trappetrinnene med overheng. Vi gjorde slik med 2 cm tykk oljet Eik med fasetterte kanter.S Stockholm.Karlshamn skrev:Jeg planlegger å gjøre noe med trappen min.
Den tiltaler meg ikke estetisk. Jeg har lest i flere tråder her at en lakkstriper, spesifikt Metabo LF skal være redningen i nøden og også gjøre hele prosessen mer overkommelig.
Mitt mål er å slipe ned trappen så man ser årringene og deretter beise eller lakke.
Dere som har erfaring med å renovere trapper, med trappnese/overheng, er jeg for naiv her?
Legg matte i trappen bare så blir det fint.S Stockholm.Karlshamn skrev:Jeg planlegger å gjøre noe med trappen min.
Mitt mål er å slipe ned trappen så man ser årringene og deretter beise eller lakke.
Jeg liker det gamle hederlige: https://mattjatten.com/produkter/trapp-klippan-beige/
Men dette er mer moderne: https://www.jula.se/catalog/hem-och...ttor/trappstegsmattor/trappstegsmatta-022958/
Klikk her for å svare