Vi skal ha et dobbelgarasje, men kan ikke bli enige om vi skal ha en stor eller to vanlige garasjeporter.
Hva synes dere, hva er best, en eller to?

Min personlige mening: En kjempestor port er stygg! Jeg forestiller meg at den er vanskelig å håndtere i tillegg (at den lett blir skjev, at den er tung osv). Man ønsker kanskje ikke å vise naboene hva man har for søppel eller godbiter i den ene delen av garasjen, og da er det bra å kunne ha den ene porten stengt.

Men skal du derimot kjøre inn tre SmartCar ved siden av hverandre, kan det jo være praktisk å slippe en veggbit i midten.

Prissforskjell?

Jeg er helt på din linje! ;D
Min mann vil derimot ha en stor hel port, og mange jeg har snakket med synes det samme.

Det blir dyrere med 2 porter, hvor mye det skiller prismessig har jeg ikke kontroll på.

Hva mener du med stor port?
Jeg har to stykker tremeters ved siden av hverandre så alt er relativt ;D ;D
God helg
/E

Er det noen som har noen prisindikasjon?
Så litt rundt på nettet etter priser, fordi jeg ikke har peiling.

Fant bl.a. en takskjutport i hvit aluminium.
Priser:
2440x2000 8.765:- - x2= 17.530:-
4880x2000 17.736:-
Det blir altså billigere med 2 porter i dette tilfellet. Jeg ble litt overrasket, trodde at det skulle være motsatt.

Har man en kjempestor port langs hele den ene veggen av garasjen, hviler takkonstruksjonen i praksis på de tre gjenværende veggene. Dette kan gi problemer med at taket blir for tungt og synker ned der garasjeporten er. Har man to porter, står jo en bærende stolpe i midten av frontveggen og hjelper til med å løfte opp taket. Uten den bør man tenke på å ha en ekstra sterk bjelke over den brede garasjeporten.

Fundering:

Taket bæres av takstolene. Disse lander bare på to vegger => gavlene er ikke bærende (kan dog være avstivende)

Men du kanskje ikke vil ha gavlen mot gaten, men på sidene av garasjen.

Klart du skal ha to porter. Hvor ofte vil man åpne HELE garasjen samtidig? Har aldri skjedd.

Dessuten vil du snart ha fullt med ting i den ene halvdelen av garasjen og de tingene vil falle ut hver gang du åpner din gigantiske port.

To porter skal det være. Fra 10kSEk per port får man en dør har jeg for meg, men en bedre pris ligger nok rundt 20kSEk.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.