Har tatt ned takplatene på uthuset mitt, (gammel galvanisert korrugert plate), og tenkte å spenne opp trampduk, slipe av rust og olje platene for deretter å legge den værbitte siden nedover.
Til mitt spørsmål: fant en pakke med Esse blankforsinket farmerskrue i verkstedet. Fungerer virkelig elforsinket skrue utendørs, og på tak? Hvis ikke, hvorfor lager man da farmerskrue elforsinket? Brukes jo kun for å tette mot vannlekkasje?!
P.S taket var tidligere spikret i toppene, så blir nå skrudd i samme hull, men når jeg snur platene havner skruen i dalene.
Til mitt spørsmål: fant en pakke med Esse blankforsinket farmerskrue i verkstedet. Fungerer virkelig elforsinket skrue utendørs, og på tak? Hvis ikke, hvorfor lager man da farmerskrue elforsinket? Brukes jo kun for å tette mot vannlekkasje?!
P.S taket var tidligere spikret i toppene, så blir nå skrudd i samme hull, men når jeg snur platene havner skruen i dalene.
NeiM Måke skrev:
nå til dags skrur man i daleneM Måke skrev:
Så nå når jeg sjekket igjen tidligere i dag at det står Rustfritt/Forsinket. Enda merkeligere, altså forsinket og rustfritt skal man jo ikke engang blande, og antar at enten skruen eller hetten er rustfri, og vice versa forsinket ... går da uansett ikke an å bruke til taket, da det er forsinket.
Fant dog et annet palett, som kun er blankforsinket. Burde gå an å bruke hvis man kjøper sinkmaling og pensler på hodene (vil jo ikke ha svarte eller hvite hoder til grått (forsinket) tak.
Fant dog et annet palett, som kun er blankforsinket. Burde gå an å bruke hvis man kjøper sinkmaling og pensler på hodene (vil jo ikke ha svarte eller hvite hoder til grått (forsinket) tak.
Klikk her for å svare