Jeg er ganske amatør når det gjelder bygg. Vet ikke engang om jeg stiller dette spørsmålet i riktig forumkategori.
Jeg vil skru fast to skrivebordsplater, men siden det er laminat kan jeg verken frese ut materialet og sette inn benkeplatekoblinger, eller forsøke å bore hull på sidene da det sitter "plast" rundt hele platen.
Derimot har jeg sett at man kan ha en lignende kobling men som skrus fast PÅ (eller rettere sagt under) platen og som deretter strammes til, uten å måtte bore store hull i platene (bortsett fra et par små skruehull for å feste koblingen).
Jeg leter som sagt etter noe lignende, trenger ikke være nøyaktig. Bare det går å feste sammen to skrivebordsplater uten større invasiv inngrep.
Jeg vil skru fast to skrivebordsplater, men siden det er laminat kan jeg verken frese ut materialet og sette inn benkeplatekoblinger, eller forsøke å bore hull på sidene da det sitter "plast" rundt hele platen.
Derimot har jeg sett at man kan ha en lignende kobling men som skrus fast PÅ (eller rettere sagt under) platen og som deretter strammes til, uten å måtte bore store hull i platene (bortsett fra et par små skruehull for å feste koblingen).
Jeg leter som sagt etter noe lignende, trenger ikke være nøyaktig. Bare det går å feste sammen to skrivebordsplater uten større invasiv inngrep.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 397 innlegg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7.397 innlegg
Det går alldeles utmerket å bruke vanlige skjøtebeslag på en laminatbenkeplate, men det er såklart mer komplisert enn den varianten du leter etter, fordelen er at spennkraften havner rett der man vil ha den mens den andre vil bøye platene, men det er kanskje ikke et problem i virkeligheten.
Jeg har dessverre ingen gode tips på hvor du kan finne.
Jeg har dessverre ingen gode tips på hvor du kan finne.
Platene er jo plastet på kantene, det kommer vel bare til å flise seg og løsne.Rickard. skrev: