Heisann,
Første gang jeg monterer en dør i en vegg.
Har kjøpt en 30db Dooria fra kompanjongen ( http://www.kompanjonen.se/produkter/innerdorr-dooria---8x21-30db-hh-ljusgra ).
Nå står det på nettsiden at den er 79 cm i bredde, men når jeg måler overstykket så er det 83 cm langt, er det noe jeg har gått glipp av eller? Ingen lager vel dørbredder med lengder som 83 cm i bredde, men i så fall hvorfor får jeg 83 cm når jeg måler selv?
Første gang jeg monterer en dør i en vegg.
Har kjøpt en 30db Dooria fra kompanjongen ( http://www.kompanjonen.se/produkter/innerdorr-dooria---8x21-30db-hh-ljusgra ).
Nå står det på nettsiden at den er 79 cm i bredde, men når jeg måler overstykket så er det 83 cm langt, er det noe jeg har gått glipp av eller? Ingen lager vel dørbredder med lengder som 83 cm i bredde, men i så fall hvorfor får jeg 83 cm når jeg måler selv?
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Karmyttermålene skal være 79 x 209 cm, men du får bredden til 83 cm når du måler.
1) Har du satt sammen karmen riktig?
2) Måler du riktig?
Hvor bred er selve døren? Passer den i karmen?
Det er litt vanskelig å tro at det er feil på det masseproduserte produktet.
1) Har du satt sammen karmen riktig?
2) Måler du riktig?
Hvor bred er selve døren? Passer den i karmen?
Det er litt vanskelig å tro at det er feil på det masseproduserte produktet.
Nei da målte jeg overstykket direkte i pakningen.
Nå har jeg lagt ut alt og tydeligvis er det 89 cm i bredde... nær der. Selve døren var også ca 82 cm bred. Jeg antar at jeg gjør rett nå med å gjøre avstanden for døren 90 cm når dørkarmen er 89 cm bred?
Nå har jeg lagt ut alt og tydeligvis er det 89 cm i bredde... nær der. Selve døren var også ca 82 cm bred. Jeg antar at jeg gjør rett nå med å gjøre avstanden for døren 90 cm når dørkarmen er 89 cm bred?
Sist redigert:
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Gratulerer!
Jeg mener at 90 er bredden som kreves for tilgjengelighet med rullestol.
Så nå får du en fremtidssikker konstruksjon
Jeg mener at 90 er bredden som kreves for tilgjengelighet med rullestol.
Så nå får du en fremtidssikker konstruksjon
Haha, utmerket 
Klikk her for å svare