Ikke noen risiko for at kondens på innsiden (vinden) kryper ned i falsene?
Nei. Den lille falsen endrer ingenting bortsett fra at det muligens er en teoretisk forhøyet risiko for at man tråkker i stykker underlagspappen akkurat der. I virkeligheten er det derimot ingen forskjell da vanlig rupanel normalt har kvist hull og lignende defekter som ikke gjør noe som helst forskjell når taket er ferdig.
Så du skulle montert plankene med falsene ut/opp og ikke innover vinden?
Jeg vet ikke hvordan de normalt ser ut på baksiden og skal man ikke male undersiden er det bedre med den sagede flaten opp og noten bør være ned mot takfoten. Jeg tenkte ikke lenger enn det, men det spiller sikkert ikke så stor rolle.