For vanlige W takstoler er det jo lett å finne dimensjoneringsråd, men hvis man nå bare vil ha en enklere variant da?
Skulle ønske å bygge med et centerstøtte bare for å kunne utnytte rommet litt bedre. Dog finner jeg ingen modeller eller guider for hvordan man dimensjonerer disse.
Slengte sammen en rask skisse på hva jeg mener.
Har regnet med 45X145 gjennomgående. Bygningen blir 3620 bred. CC 120 på takstolene og lett tak 0.45KN/m2.
Noen med mer erfaring som kan si om det holder eller om jeg trenger å tenke om et sted?
Skulle ønske å bygge med et centerstøtte bare for å kunne utnytte rommet litt bedre. Dog finner jeg ingen modeller eller guider for hvordan man dimensjonerer disse.
Slengte sammen en rask skisse på hva jeg mener.
Har regnet med 45X145 gjennomgående. Bygningen blir 3620 bred. CC 120 på takstolene og lett tak 0.45KN/m2.
Noen med mer erfaring som kan si om det holder eller om jeg trenger å tenke om et sted?
Hei !
Jeg så i Takstolboken der finnes din takstoltype.
Hva er det for snøsone, takvinkel, virkekvalitet for eksempel ø-virke eller K24.
Tasslengden er ca 900mm det avviker fra tabell som angir 600mm, kan dimensjoneres så klart/MLj
Jeg så i Takstolboken der finnes din takstoltype.
Hva er det for snøsone, takvinkel, virkekvalitet for eksempel ø-virke eller K24.
Tasslengden er ca 900mm det avviker fra tabell som angir 600mm, kan dimensjoneres så klart/MLj
Jo jeg prøvde å få til litt lengre tassar for finnes det noe så irriterende som å få regn i nakken når man åpner døren/porten?
Snøsonen 3 - 3.5
Sundsvallområdet
27 graders helling
skulle tippe at det blir k14 (dvs vanlig brannigårdvirke)
Snøsonen 3 - 3.5
Sundsvallområdet
27 graders helling
skulle tippe at det blir k14 (dvs vanlig brannigårdvirke)
Klikk her for å svare