Platon+isolering fungerer aldeles utmerket, ulempen sammenlignet med Isodrän/Pordrän er at du får 2 arbeidsmomenter i stedet for "alt i ett".
Når det gjelder dimensjonering, så holder det med 19 blokkene, men du får bedre isolasjon i 25. Du kan ha maks 5 m vegg uten støttemur / veggstøtte. Du kan enten mure opp en sidestøtte samtidig som du bygger veggen, alternativt sette en jernbjelke på innsiden av veggen. Hvis du skal støpe plate, er det en enkel sak å støpe inn noen stålplater som du kan sveise jordtrykkbalkene i, så strammer du dem fast i bjelkelaget i overkant. Tar liten plass innvendig.