Jeg skal hjelpe en lokalhistorisk forening med en benk langs en fasade.
Tenkte å bore inn armeringsjern med jevne mellomrom ca. 1 meter i steinsokkelen,
for eksempel 200 mm dype hull.
Finnes det noen som kan hjelpe meg med forslag til dimensjon på armeringsjernet.
Tenkte meg tre 45*120 trykkimpregnerte planker å sitte på.
Mvh Ove
Tenkte å bore inn armeringsjern med jevne mellomrom ca. 1 meter i steinsokkelen,
for eksempel 200 mm dype hull.
Finnes det noen som kan hjelpe meg med forslag til dimensjon på armeringsjernet.
Tenkte meg tre 45*120 trykkimpregnerte planker å sitte på.
Mvh Ove
Ja tror 12 mm blir spinkelt, skulle ha gått med 16mm.O OveE skrev:Jeg skal hjelpe en lokalhistorisk forening med en sittebenk etter en fasade.
Tenkte bore inn armeringsjern med jevne mellomrom ca.1 meter i steinsokkelen,
for eksempel 200 mm. dype hull.
Er det noen som kan hjelpe meg med forslag på dimensjon på armeringsjernet.
Tenkte meg tre 45*120 trykkimpregnerte planker å sitte på.
Mvh Ove
Tror det holder med 100mm dype hull om det ikke er en veldig porøs grunn.
Et gjeng med fete gubber må også bøye 16mm jern inne ved steinsokkelen.
Du trenger en form for tverrbjelke fra ytterdelen av sittebenken skrått nedover innover som forsterker opp konstruksjonen. Den vil ellers fort bli deformert slik at gubbene faller av.
Du trenger en form for tverrbjelke fra ytterdelen av sittebenken skrått nedover innover som forsterker opp konstruksjonen. Den vil ellers fort bli deformert slik at gubbene faller av.
Bøy til armeringsjern som en konsoll og bor to hull, ett øvre og ett nedre. Forankre i det øvre hullet med kjemianker. Da fungerer sikkert 12mm jern. Eller trolig. Men 12mm jern kan du jo bøye enkelt Da får du dragkraft i det øvre hullet og trykk i det nedre.
Klikk her for å svare